۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند
کد خبر: 3797310
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند

گروه اقتصاد ــ معاون رئیس‌جمهور از فعالیت ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته این شرکت‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشتند و امسال قطعاً این عدد تا پایان سال رشد خواهد داشت.

لبه گزارش ایکنا از لرستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز سه‌شنبه، بیست و یکم اسفند برای بازدید از طرح‎های دانش بنیان لرستان به این استان سفر کرده است.
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان خرمان و جهانگیر خرم‌آباد، بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان و بازدید از مرکز نوآوری مشترک بین پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه لرستان که در حال احداث بوده از جمله برنامه‎های سفر معاون رئیس‌جمهور است. همچنین بازدید از پارک علم و فناوری لرستان، بازدید از خانه حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان، بازدید مراکز رشد جهاد دانشگاهی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و حضور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی ازجمله دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به لرستان است.
ادای احترام معاون رئیس‌جمهور به مقام شامخ شهدای گمنام

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بدو ورود خود به لرستان با حضور در گلزار شهدای دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام این دانشگاه ادای احترام کرد.

افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره)

مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، معاون استاندار لرستان عبدالرحیم رحیمی، جمعی از مسئولان شهرستان و دانشجویان افتتاح و به بهره‎برداری رسید‌.
مروتی، رئیس دانشگاه آیت‎الله‌العظمی بروجردی(ره) در این مراسم، اظهار کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی در سه فاز با یک‌هزار مترمربع طراحی شده است‌.
وی با بیان این‌که مساحت این مرکز یک‌هزار مترمربع است، افزود: فاز اول آن در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع افتتاح می‎شود‌.
رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) تصریح کرد: این مرکز با حمایت مادی و معنوی ریاست جمهور راه‎اندازی شده تا به شرکت‎های نوپا و دانش بنیان و دانشجویان خدمات لازم را ارائه دهد.
فعالیت 4200 شرکت دانش‌بنیان در کشور

سورنا ستاری در جمع خبرنگاران استان با بیان این‌که خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا امروز در خدمت مردم شریف لرستان و شهرستان بروجرد باشم، اظهار کرد: لرستان ظرفیت فوق‌العاده‌ای در منابع طبیعی، نیروی انسانی و اقتصاد دانش‌بنیان دارد.
وی با بیان این‌که بعدازظهر امروز نیز برای انجام کارهایی در حوزه دانش‌بنیان به خرم‌آباد می‎روم، اضافه کرد: حرکت استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان به‌طورجدی پیش‌ نرفته است که بخش عمده‌ای از آن کم‌کاری ما مسئولان است و در این راستا باید بیشتر وقت بگذاریم و سیستم را فعال کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که این زیست‌بوم شکل بگیرد و خوشحالم که مراکز دانشگاهی و دانشگاه‌های استان محور حرکت اقتصاد دانش‌بنیان هستند، تصریح کرد: همیشه در تمام استان‌ها دانشگاه‌ها هستند که باید به این سمت حرکت کنند.
ستاری با اشاره به این‌که دانشگاه تصمیم گرفته است که چنین مرکزی را شروع کند و این نطفه اولیه در داخل دانشگاه است تا جوانان مستعد جایی را داشته باشند برای این‌که بتوانند ایده‌ها و خلاقیت‌هایشان را اجرایی و عملیاتی کنند، گفت: امیدواریم اکوسیستمی که مدنظر همه ماست ایجاد شود تا اقتصاد دانش‌بنیان در آن رشد پیدا کرده و اتفاق بیفتد.
وی عنوان کرد: مشاهده می‌کنید چه جوانان با استعدادی در شرکت‌های خود فعالیت دارند و تغییراتی در جامعه و پیرامون رخ می‌دهد و قطعاً این حرکت مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با وجود خادمی استاندار لرستان قطعاً برای سال آینده برنامه‌های خوبی در استان خواهیم داشت.
ستاری با اشاره به این‌که در بحث اقتصاد دانش‌بنیان آن‌چه مهم بوده محیط است، افزود: اکوسیستم و زیست‌بوم باید شکل بگیرد که بخشی از آن کمک‌های زیرساختی و حمایت مالی است و بخش دیگر این است که ما باید بخواهیم در استان اتفاق این مهم رخ دهد؛ یعنی تمام اقشار از مردم عادی گرفته برای خرید محصولات تا اتفاقاتی که باید در دانشگاه‌ها بیفتد و رئیس دانشگاه و هیئت‌امنا و افرادی‌که در این راستا هستند باید حرکت کنند تا جوانانی‌که در این دانشگاه و شهر هستند کار می‌کنند جایی برای تجاری‌سازی خلاقیت‌ها و ایده‌های خود داشته باشند.
وی از فعالیت چهار هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته این شرکت‌ها 60 هزار میلیارد تومان فروش محصول داشتند و امسال قطعاً این عدد تا پایان سال قابل رشد خواهد شود.

رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره ملی حرکت

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پوستر دوازدهمین جشنواره ملی حرکت در بخش درون دانشگاهی دانشگاه آیت الله بروجرد رونمایی شد. این جشنواره با شعار فرصت‌آفرینی و جامعه‌محوری برگزار می‌شود که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا بیست و هشتم فروردین ماه سال آینده است.
بخش نمایشگاهی این جشنواره نیز در هفتم اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح و یازدهم اردیبهشت نیز اختتامیه آن خواهد بود.

انتهای پیام

captcha