اقتصاد دانش‌محور ملاک توسعه است
کد خبر: 3797556
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
ستاری:

اقتصاد دانش‌محور ملاک توسعه است

گروه اقتصاد ــ معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که آن چیزی که ملاک توسعه است، اقتصاد دانش‌محور است، گفت: پایه این امر، تغییراتی است که باید اتفاق بیافتد، دانشگاه‌ها در بحث بودجه می‌توانند از دولت فاصله بگیرند، در پژوهش هم باید بخش خصوصی سرمایه‌گذار اصلی باشد.

اقتصاد دانش‌محور؛ ملاک توسعهبه گزارش ایکنا از لرستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر سه‎شنبه، بیست و یکم اسفند در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که آن چیزی‌که روی آن کار می‌کنیم مفهوم توسعه است، اظهار کرد: سیستم تاکنون به این شکل بوده که از آن‌جا که یک اقتصاد نفتی و نفت‌محور داشته‌ایم پیشرفت را در گرو آن دیده‌ایم و تلاش می‌کنیم این تفکر اصلاح شود.
وی گفت: در لرستان اگر قرار باشد دولت پولی بگذارد و صنعتی راه بیندازد یک موضوع واردات و رانت است و بدون اتصال به پول نفت، از کار می‌افتد.
ستاری با بیان این‌که آن چیزی که ملاک توسعه است، اقتصاد دانش‌محور است و باید افراد داخل استان محیط را تغییر دهند، اضافه کرد: پایه این امر، تغییراتی است که باید اتفاق بیفتد، دانشگاه‌ها در بحث بودجه می‌توانند از دولت فاصله بگیرند. در پژوهش هم باید بخش خصوصی سرمایه‌گذار اصلی باشد.
وی گفت: جوانانی که داخل استان هستند سرنوشت توسعه را به دست بگیرند و دانشگاه باید بومی باشد تا افراد صرفاً در یک حصار محدود شده درس نخوانند.
این مسئول عنوان کرد: راه سعادتمندی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید این مسیر را برای رونق اقتصاد کشور به دست جوانان خلاق و کارآفرین پیش بگیریم.
ستاری عنوان کرد: با این سفر عدد قابل‌توجهی در زیرساخت‌های فناورانه و نوآورانه اختصاص می‌دهیم اما زیست‌بوم فرهنگی و محیط مساعد باید در استان راه بیفتد تا جوان خلاق و کارآفرین بتواند راهش را پیدا کند.

رونمایی از 5 طرح فناورانه مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان
همچنین عصر سه‎شنبه، بیست و یکم اسفند با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، استاندار و معاونان استانداری از پنج طرح فناورانه مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان رونمایی شد.
سورنا ستاری در جریان سفر به لرستان، از مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان بازدید کرد و در این بازدید از پنج طرح فناورانه این مرکز رونمایی شد.
این طرح‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، فرهنگی، حمل و نقل و حسابداری و متعلق به تیم‌های کتاب‌رس، افلاک دیتا، کیو، برولاک و کانی شاپ هستند.

اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه بازدید از مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشحالم این فرصت پیش آمد مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان را دیدم و یکی از بهترین مرکز رشدهای کشور است.
وی تصریح کرد: درهای جهاد دانشگاهی بر روی افراد خلاق و دارای ایده باز است و از آن‌ها حمایت می‌کند و اکوسیستم آن شبیه پارک فناوری کوچک عمل می‌کند.
معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: ما کمک خواهیم کرد، یک تا یک و نیم میلیارد تومان در این زمینه اختصاص خواهیم داد.
وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با جهاد دانشگاهی از نزدیک کار می‌کند از جمله رویان که کار استثنایی بوده و اتفاق افتاده است و به‌طور خاص با رویان کار می‌کنیم.
ستاری یادآور شد: با بقیه پروژه‌های جهاد دانشگاهی خط‌های ویژه داریم و پروژه ۵۰ و ۵۰ داریم که از سه سال پیش بوده و خیلی‌ها به تجاری‌سازی رسیده است و ادامه پیدا می‌کند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: 4200 شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت است، از محل فروش محصولات این شرکت‌ها شاهد درآمد 60 هزار میلیارد تومانی بوده‌ایم‌.

انتهای پیام

captcha