پرداخت خسارت سیل در لرستان از هفته آینده
کد خبر: 3800576
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
جهانگیری خبر داد:

پرداخت خسارت سیل در لرستان از هفته آینده

گروه اجتماعی ـ معاون رئیس‌جمهور از پرداخت خسارت سیل لرستان از هفته آینده خبر داد و گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی در شهر و روستا علاوه‌‌بر کمک بلاعوض 40 تا 50 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

پرداخت خسارت سیل در لرستان از هفته آیندهبه گزارش ایکنا از لرستان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر خود به لرستان که یک‌شنبه، یازدهم فروردین انجام گرفت در جلسه مدیریت بحران لرستان، از پرداخت 5 تا ۱۵ میلیون تومان برای خرید و جایگزینی وسایل زندگی در شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل خبر داد.
وی با بیان این‌که برای جبران خسارت زیرساخت‌های خسارت دیده از سیل اخیر، هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است، تصریح کرد: تصمصم در این خصوص به هفته آینده موکول شده است.
معاون اول رئیس جمهور، لرستان را یکی‌ از ظرفیت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف نیروی متخصص انسانی، زیرساخت‌ها، مسیرهای مهم ارتباطی، هم‌جواری با استان‌های مرزی و برخورداری از منابع و معادن غنی طبیعی و نیز کشاورزی عنوان کرد و افزود: لرستان قابلیت‌های متعدد و متنوعی برای توسعه و پیشرفت دارد و دولت تمام تلاش خود را برای توسعه این استان به کار خواهد گرفت.
جهانگیری با بیان این‌که بارش برف و باران رحمت الهی است و موجب از بین رفتن خشکسالی شده و مشکلات کمبود آب شرب گذشته را نیز حل خواهد کرد، گفت: امسال برای ایران، سالی استثنایی است.
وی به مشکلات خشکسالی و ریزگردها و همچنین خشک شدن دریاچه‌های کشور اشاره کرد و افزود: سیل اخیر به‌رغم تلخی‌ها و مشکلات فراوانش، مزایای زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت و اولویت ما در این رویداد طبیعی پیشگیری از تلفات جانی است.
انتهای پیام

captcha