نقش مؤثر کمیته امداد در جبران خسارت سیل‌زدگان
کد خبر: 3801811
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

نقش مؤثر کمیته امداد در جبران خسارت سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان با اشاره به نقش مؤثر کمیته امداد در کمک به جبران خسارت سیل‌زدگان و ساخت مسکن مددجویان، خواستار توجه کمیته امداد به مددجویان آسیب‌دیده از سیل در همه نقاط استان شد.

نقش مؤثر کمیته امداد در جبران خسارت سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان شامگاه یک‎شنبه، هجدهم فروردین در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور که در استانداری لرستان انجام گرفت، با اشاره به نقش مؤثر کمیته امداد در کمک به جبران خسارت سیل‌زدگان و ساخت مسکن مددجویان، گفت: حضور نهادهای انقلابی در کنار دولت سرعت خدمت‌رسانی و بازسازی را افزایش داده است.
وی به گستردگی خسارات ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: بیشترین خسارات وارده مربوط به زیر ساخت‌های اصلی و منازل سیل‌زدگان در شهرستان‌های پلدختر، چگنی، نورآباد به‌وجود آمده است.
خادمی خواستار توجه کمیته امداد به مددجویان آسیب دیده از سیل در همه نقاط استان شد.
تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به سیل‌زدگان لرستان

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد کشور نیز در این دیدار از حمایت‌های این نهاد در جبران خسارت آسیب‌دیدگان سیل خبر داد و گفت: امروز همه کشور برای کمک به سیل‌زدگان بسیج شده است.
وی با اشاره به خدمات مناسب این نهاد به مددجویان آسیب دیده از سیل لرستان، افزود: برابر ارزیابی انجام‌شده تاکنون ۲۰ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد دچار خسارت شده‌اند.
فتاح به خسارت‌های وارده به مسکن، لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: تامین لوازم منزل مددجویان توسط این نهاد انجام می‌شود.
رئیس کمیته امداد کشور به آسیب‌های وارده به فضای کسب و کار و اشتغال اشاره کرد و افزود: تسهیلات اشتغال پرداخت شده توسط این نهاد که دچار آسیب شده‌ بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد شغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.
وی به تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در مرحله اول به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان با قید فوریت و ضمانت آسان پرداخت می‌شود.
فتاح به ارسال کمک‌های جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد سراسر کشور برای سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۰ کامیون مواد خوراکی، البسه، پتو، چادر و اقلام امدادی بین سیل‌زدگان استان توزیع شده و علاوه‌بر آن ۱۰ هزار پتو، ۲هزار تخته فرش، ۱۷ هزار متر موکت و ۲ هزار لوازم خانگی برای مددجویان سیل‌زده استان تامین شده است.
رئیس کمیته امداد به نقش کمک‌های مردمی در جبران خسارت‌های سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: مردم ایران تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند که از این مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال به‌صورت کالا و ۲۰۰ میلیارد بصورت نقدی اهدا شده و در حال توزیع بین آسیب‌دیدگان است.

۶۵۰ نفر از ایتام و محسنین در سیل اخیر لرستان خسارت دیدند

جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان نیز گفت: این نهاد حمایتی آمادگی جمع‌آوری کمک‌های نقدی هم ‌وطنان به کودکان طرح اکرام و محسنین آسیب‌دیده در سیل را دارد.
وی افزود: ایتام خسارت‌ دیده ۳۹۰ نفر و محسنین ۲۶۰ نفرند که نیازمند مساعدت خیران در بهسازی و جبران خسارت هستند.
این مسئول اضافه کرد: شماره‌ حساب عمومی ۴۵۳۳۳۳۴۵۶۱ نزد بانک ملت با شناسه پرداخت ۲۸۰۰۰۰۰۰۲۰۰۷ برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی همو طنان اختصاص داده شد.
به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی این کمک‌ها برای ساخت و تعمیر مسکن، تأمین وسایل ضروری منزل و کمک‌ معیشت ایتام و محسنین خسارت‌دیده از سیل اخیر هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha