قطع بودن آب آشامیدنی ۵۳ روستا در لرستان
کد خبر: 3801839
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

قطع بودن آب آشامیدنی ۵۳ روستا در لرستان

گروه اجتماعی ــ سیل در لرستان آب آشامیدنی ۷۹۶ روستا را قطع و ۱۳۴ میلیارد تومان به تأسیسات آبرسانی خسارت وارد کرد و در حال حاضر نیز آب آشامیدنی ۵۳ روستای لرستان هم‌چنان قطع است.

قطع بودن آب آشامیدنی 53 روستا در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی‎رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در این رابطه به خبرنگاران، گفت: در 53 روستای سیل‌زده لرستان که حدود سه هزار نفر ساکن هستند، آب آشامیدنی آن‌ها قطع است.
وی افزود: آب آشامیدنی در شهرستان چگنی 19 روستا، پلدختر 16 روستا، الیگودرز 9 روستا، دلفان 3 روستا، خرم‌آباد و کوهدشت هر کدام دو روستا، دورود و سلسله هر کدام یک روستا بعد از هفت روز از وقوع سیل همچنان قطع است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اعلام این‌که برای تامین برق برخی روستاها در حال تهیه ژنراتور برق هستیم، گفت: در صورت تامین برق و بازگشایی راه‌ها ظرف یکی دو روز آینده آب شرب این روستاها وصل خواهد شد.
یادآور می‏‌شود، سیل در لرستان آب آشامیدنی 796 روستا را قطع و 134 میلیارد تومان به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد کرد.

بهره‌مندی 7 هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی در پلدختر
بخشی، مسئول بهداری سپاه غرب کشور نیز در جمع خبرنگاران، گفت: همه خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی شهر پلدختر کاملاً رایگان است.
وی افزود: در مدت پنج روز راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی حدود سه میلیارد ریال داروی رایگان در اختیار بیماران قرار داده شد.
بخشی با اشاره به این‌که مسئولان بیمارستان صحرایی سپاه هم‌زمان با راه‌اندازی این بیمارستان پمج میلیارد ریال دارو به پلدختر آوردند، اضافه کرد: تا زمانی‌که نیاز باشد در کنار مردم سیل‌زده لرستان خواهیم بود.
بازگشایی محور پلدختر به معمولان
شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز امروز، نوزدهم فروردین در جمع خبرنگاران، گفت: جاده اصلی پلدختر به معمولان با تلاش و همت جهادی یگانهای مهندسی سپاه ترمیم و بازگشایی شد.
وی افزود: با بازگشایی این جاده شهر معمولان از بن‌بست خارج و عملیات امداد و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان با سرعت و سهولت بیشتری ادامه خواهد یافت.
مسدودن بودن راه ارتباطی 230 روستا در لرستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: مشکلات ارتباطی این روستاها اساسی است و عمده آن‌ها نیازمند ساخت پُل هستند.
شرفی اضافه کرد: بعید است با توجه به تخریب ابنیه و پُل‌های ارتباطی این روستاها به‌زودی شاهد بازگشایی محور این 230 روستا باشیم
راه ارتباطی 80 روستا در الیگودرز، 35 روستا در نورآباد، 42 روستا در پلدختر، 26 روستا در خرم‌آباد، 15 روستا در الشتر،14 روستا در چگنی و 11 روستا در شهرستان کوهدشت بعد از گذشت هفت روز از وقوع سیل کماکان مسدود است این در حالی‎است که حدود 15 هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
انتهای پیام

captcha