تأمین نیازهای دارویی سیل‌زدگان خوزستان در کمترین زمان/ کمبود دارویی نداریم
کد خبر: 3806639
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

تأمین نیازهای دارویی سیل‌زدگان خوزستان در کمترین زمان/ کمبود دارویی نداریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته از سوی معاونت غذا و داروی این دانشگاه هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل‌زده نداشتیم.

تأمین نیازهای دارویی سیل‌زدگان خوزستان در کمترین زمان/ کمبود دارویی نداریم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ یوسف بهداروندی، سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته از سوی معاونت غذا و داروی این دانشگاه هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل‌زده نداشتیم.

بهداروندی، با بیان اینکه در اولین ساعات بحران سیل در استان خوزستان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تشکیل قرارگاه مدیریت بحران سیل که متشکل از مدیران شرکت‌ها، واحدهای توزیع دارو، مراکز خدمات دارو و واحد نظارت بر صحت عملکرد در زمینه توزیع دارو به بیماران است، نسبت به سرعت و صحت دارورسانی اقدام شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل واحد نظارت بر صحت عملکرد در زمینه توزیع دارو به بیماران این بود که از توزیع داروی مازاد جلوگیری کرده و در عین حال کمبود دارویی هم نداشته باشیم.

بهداروندی با بیان اینکه داروخانه‌های سیار در مناطق سیل‌زده برپا کردیم و دارو هم کمتر از ۲ ساعت در اختیار بیماران قرار می‌گرفت، افزود: برای بیماران خاص همچون بیماران دیابتی نیز همین منوال برقرار بود و داروی این بیماران خاص هم کمتر از زمان بیان شده به دست بیمار می‌رسید.

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در بخش دیگری به عدم کمبود دارو در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در بحث دارو هم باید عرض کنم که با مدیریت صورت گرفته تا پایان سال ۹۸ در استان خوزستان به اندازه کافی وجود دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی از کمبود دارویی در استان نداریم.

حسین عبدالعزیزی 

انتهای پیام

captcha