دستگیری نت‌سرای جاعل اسناد و مدارک در کرمان
کد خبر: 3806902
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰

دستگیری نت‌سرای جاعل اسناد و مدارک در کرمان

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از اجرای طرح نظارت تخصصی بر نت‌سراهای سطح استان کرمان خبر داد و گفت: در این طرح متصدی یک نت‌سرا که اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سایت پلیس، امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان دیروز شنبه، 7 اردیبهشت در تشریح این خبر، گفت: نظارت بر نت‌سراها بر عهده پلیس فتا است و تمام ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ملزم به رعایت قوانین و مقررات وضع شده هستند.
وی افزود: در بازدید از نت‌سراهای سطح شهر در راستای افزایش امنیت کاربران، کاهش جرائم و تخلفات، کارشناسان پلیس فتا حین بازدید از نت‌سراهای سطح استان کرمان، یک‌نت‌سرای متخلف را که اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد را شناسایی کردند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: در بررسی از سیستم‌های این نت‌سرای متخلف تعدادی فایل‌ جعلی از مدارک تحصیلی، شناسنامه‌ای، مهر پزشکی، نامه‌های رسمی مربوط به ادارات دولتی و ... مشاهده شد که پس از هماهنگی با مراجع قضایی برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا ارجاع شد.
یادگارنژاد افزود: پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متصدی کافی‌نت این اعمال مجرمانه را انجام داده که در نهایت پس از هماهنگی با مقام قضایی بازداشت و در بازجویی به عمل آمده، انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این پلیس بر فعالیت نت‌سراها نظارت می‌کند، گفت: اگر کافی‌نت‌ها دستورالعمل های صادرشده توسط اتحادیه را رعایت نکنند آنها را به مقام قضایی معرفی می‌کنیم.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ارائه هرگونه خدمات در نت‌سراها، غیر از ارائه خدمات اینترنت به صورت حضوری، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.
یادگارنژاد تأکید کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.
انتهای پیام

captcha