۱۷۰ هزار بسته کالایی برای مناطق سیل‎زده لرستان آماده شده است
کد خبر: 3807879
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

۱۷۰ هزار بسته کالایی برای مناطق سیل‎زده لرستان آماده شده است

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر این مسئله که به‌جای دادن مبالغ نقدی به سیل‎زدگان کالا‌های مورد نیاز آن‌ها خریداری شود، گفت: در این راستا ۱۷۰ هزار بسته کالایی برای مناطق سیل‎زده آماده شده است.

170 هزار بسته کالایی برای مناطق سیل‎زده لرستان آماده شده استبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان سه‎شنبه، دهم اردیبهشت‌ماه در جلسه مشترک شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان، با بیان این‌که در جلسه ستاد بحران لرستان که در جریان سفر رئیس‌جمهور به لرستان، برگزار شد، تصمیم‎های خوبی گرفته شد، گفت: رئیس جمهوری در این جلسه تأکید کرد به‌جای دادن مبالغ نقدی به سیل‎زدگان کالاهای مورد نیاز آن‌ها خریداری شود که در این راستا 170 هزار بسته کالایی برای مناطق سیل‎زده آماده شده است.
وی افزود: جلسات ستاد بحران با موضوع سیل و اطلاع‌رسانی به مردم به‌صورت مرتب انجام شد و پرداخت وام‎ها آغاز شده و ییگیری زمین انجام شده است.
استاندار لرستان با بیان این‌که آب و برق همه‌جا وصل شده است و 10 پُل بزرگ در مناطق سیل‎زده در حال نصب است، ادامه داد: جبران خسارت‎های سیل زمان‎بر است ولی اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده ضعیف است که باید بیشتر و تقویت شود.
وی با بیان این‌که مردم بدانند دولت در کنار آن‌ها است و هرچه در بخش مردمی تعهد داده عمل می‎کند، اضافه کرد: محدودیت‎های منابع مالی را همه قبول دارند ولی کار در حال انجام است.
خادمی با بیان این‌که در شرایط کنونی لرستان سیل‎زده معمولی نیست و باید به‌صورت ویژه دیده شود تا بتوان بخشی از خسارت‎های سیل را جبران کرد کمااینکه در حوزه توزیع مناطق سیل‎زده به‌ویژه لرستان به‌طور ویژه دیده شود، افزود: با فروکش کردن ابعادی از سیل آثار اشتغال‎های از دست رفته بر اثر این حادثه به مرور ظاهر می‎شود و بسیاری از بیکاری‏‎ها نیز در بلند مدت نمایان می‎شود.

پس‌رفت لرستان از حیث سرمایه‌گذاری دولتی
استاندار لرستان یادآور شد: لرستان از حیث سرمایه‌گذاری دولتی پس‌رفت داشته و تعداد بسیاری صنایع بزرگ دولتی همچون پارسیلون و چرم و پوست در 10 سال اخیر دچار مشکل و تعطیل شده‎اند.
خادمی با بیان این‌که با توجه به درآمد سرانه ضعیف در استان امکان سرمایه‌گذاری درون‎زا وجود ندارد و توان استان محدود است، ادامه داد: باید با ایجاد زیرساخت‎های لازم و تخصیص امتیازهای ویژه سرمایه‌گذاری به لرستان، نسبت به توسعه این منطقه اقدام شود.
استاندار لرستان گفت: قانون‏‎هایی برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد که انتظار می‎رود ایدرو و ایمیدرو فعالیت‎های اقتصادی بزرگی در استان انجام دهند.
خادمی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، افزود: در زمان وزیر قبلی وزارت صمت اجرای منطقه اقتصادی بروجرد و دستور سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال در این خصوص صادر شد اما با تغییرات وزارت‌خانه این طرح متوقف مانده که انتظار می‎رود پس‌از سال‎ها این پروژه شروع شود.

انتهای پیام

captcha