تکیه بر فرمان رهبری در مورد گسترش دولت الکترونیک مهمترین پشتوانه است
کد خبر: 3808231
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
آذری‌جهرمی:

تکیه بر فرمان رهبری در مورد گسترش دولت الکترونیک مهمترین پشتوانه است

گروه اجتماعی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چالش‌ها و مسائلی در راه توسعه دولت الکترونیک داریم اما تکیه بر فرمان رهبری در مورد پیشرفت و گسترش دولت الکترونیک، مهمترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه‌ای است که دولت الکترونیک در استان‌ها پیش رود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنج‌شنبه، 12 اردیبهشت در شورای سلامت استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان گفت: سامانه نسخه الکترونیکی که در استان کرمان اجرایی شده نشان می‌دهد که عزم جدی در این زمینه بوده و ارزشمند است.
وی افزود: از استانداری کرمان درخواست کردیم که اقدامات و آمارهای این حوزه را بررسی و میزان آمادگی سامانه را در کمک به بیماران بسنجند و با توجه به اینکه کار پیچیده‌ای است زمانی ارزشمندتر می‌شود که ارتباط بین دستگاهی هم باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار چهار خدمت الکترونیکی پایه در آنها محقق شده است، بیان کرد: مشکل اصلی توسعه دولت الکترونیک، اتصال و نرم‌افزار نیست بلکه اراده و هماهنگی است.
آذری‌جهرمی تصریح کرد کرد: چهارچوب دولت الکترونیک را تا پایان برنامه در کشور محقق خواهیم کرد، این سیسم باید یکپارچه شود، دولت الکترونیک را باید در عمل مردم به چشم ببیند.
وی افزود: چالش‌ها و مسائلی در راه توسعه دولت الکترونیک داریم اما تکیه بر فرمان رهبری در مورد پیشرفت و گسترش دولت الکترونیک، مهمترین پشتوانه ما به لحاظ قانونی و انگیزه‌ای است که دولت الکترونیک در استان‌ها پیش رود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارکرد: متناسب با فرهنگ و تقاضای مردم این سیستم‌های خدمات الکترونیک را باید سفارش‌سازی کنیم.
وی راه‌اندازی نسخه الکترونیک در استان کرمان را اقدامی ارزشمند دانست و تأکید کرد: با توجه به معماری و ساخت نرم‌افزاری که دارد، می‌توان آن را به سایر استان‌ها هم تعمیم داد، البته نیازمند افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌ها است.
یادآور می‌شود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز و در اولین برنامه خود در سفر به استان کرمان از کلینیک تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) وابسته به مؤسسه خیریه مشیز، به عنوان اولین مرکز درمانی در پروژه ملی نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان کرمان بازدید کرد.
انتهای پیام

captcha