تحقق کامل سند تحول بنیادین؛ مهمترین اولویت آموزش‌وپرورش یزد
کد خبر: 3817106
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

تحقق کامل سند تحول بنیادین؛ مهمترین اولویت آموزش‌وپرورش یزد

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: تحقق کامل سند تحول بنیادین مهمترین رویکرد آموزش‌وپرورش در یزد است.

تحقق کامل سند تحول بنیادین؛ مهمترین اولویت آموزش‌وپرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ظهر امروز، 13 خردادماه در نشست همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان مهمترین رسالت آموزش و پرورش را تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: مهمترین رویکرد این سند هم تربیت و پرورش است.
وی با بیان اینکه تربیت در این سند در ساحت‌های شش‌گانه دیده شده بیان کرد: مهمترین رویکرد هم در این ساحت، تقویت روحیه دینی دانش آموزان به عنوان مهمترین پایه برای آنها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که از جمله این موارد، ایجاد ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.
دانافر افزود: هرچه ارتباط بین این دو نهاد به عنوان مهمترین نهادهای دینی و آموزشی کشور قوی‌تر و تنگاتنگ‌تر باشد، قطعا بیشتر و بهتر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش زمانی محقق می‌شود که کودکان را در ابعاد و ساحت‌های شش‌گانه تربیت کند و این موضوع هم به وسیله سند تحول بنیادین امکان‌پذیر است.
سرداری، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مباحث دینی و فرهنگی در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر بحث اقامه نماز اول وقت یکی از مهمترین موضوعاتی است که در مدارس به صورت جدی در حوزه فعالیت‌های دینی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در ارتباط با مباحث دینی و تامین نیاز مدارس انجام شد، بحث جذب طلاب وظیفه بود که در سال اول اجرای این طرح هیچ مورد موفق به جذب نشدیم اما در سال دوم چهار مورد و در سال سوم 18 مورد جذب صورت گرفت.

انتهای پیام

captcha