از اجرای ویژه برنامه «۱۰ شب ۱۰ مسجد» تا «نذر شادی» در یزد
کد خبر: 3823141
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
به‌مناسبت دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

از اجرای ویژه برنامه «۱۰ شب ۱۰ مسجد» تا «نذر شادی» در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» از اجرای برنامه «نذر شادی» با هدف خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده و مناطق محروم خبر داد.

از اجرای برنامه «10 شب 10 مسجد» تا «نذر شادی» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صبح امروز، 9 تیرماه در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت اظهار کرد: شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» نامگذاری شده و یکی از برنامه‌های مهم این هفته کاروان کرامت است که با حضور خادمان حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و با حضور دستگاه‌های مختلف در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نذر شادی با هدف خدمت رسانی به مردم سیل‌زده و مناطق محروم از دیگر برنامه‌ها است که کمیته امداد و بهزیستی نقش مهمی در این بخش دارند.

جوادیان‌زاده آذین‌بندی و محله‌آرایی محلات و مساجد، جشن کرامت، 10 محفل در مساجد و بوستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: مساجد در این هفته نقش محوری دارند.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: دهه کرامت بهانه خوبی برای حرکت در جهت دین است و در برگزاری جشن‌های این دهه همگان باید هم‌افزایی داشته باشند.

وی افزود: به مناسبت برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) سعی داریم برنامه‌های مختلفی را در سطح استان داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به اینکه یزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده بر حفظ این برند تأکید کرد و گفت: در دهه کرامت نیز سعی کرده‌ایم برنامه‌های خود را پیرامون کتاب و کتابخوانی در سیره اهل بیت(ع) سوق دهیم.

علی زباندان، کارشناس فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: بالغ بر ٨١٠ کانون در سطح استان داریم که بیش از ٤٠٠ کانون در سطح شهر یزد مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: برگزاری دهه کرامت با عنوان ده شب ده مسجد، برگزاری مسابقه پیامکی، مراسم جشن و سخنرانی، چاپ و توزیع سیره امام هشتم، برگزاری کاروان دانایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، فضاسازی مساجد استان، برگزاری سرودهای خیابانی، حمایت از برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید، برگزاری کارگاه‌های نویسندگی از جمله این برنامه‌ها است.

کارشناس فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد اجرای تئاتر خیایانی در ده مسجد استان، گفت‌وگوی اجتماع محور در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha