زندانیان بیمه سلامت می‌شوند
کد خبر: 3823297
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
فرزین خبر داد:

زندانیان بیمه سلامت می‌شوند

گروه سلامت ــ معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از تحت پوشش قرار گرفتن زندانیان فاقد بیمه، زیر چتر بیمه سلامت خبر داد.

زندانیان بیمه سلامت می‌شوندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت؛ کوروش فرزین، معاون بیمه و خدمات سلامت این سازمان اظهار کرد: زندانیانی که از قبل تحت پوشش بیمه سلامت باشند، در زندان نیز این بیمه را دارند، اما اگر فاقد پوشش هرگونه بیمه‌ای باشند، براساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بیمه سلامت و سازمان زندان‌ها به زودی به امضا می‌رسد، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
 
فرزین افزود: درباره پوشش بیمه سلامت برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها افزود: این بیماران و خانواده تحت تکفل آن‌ها اگر نیاز به خدمات درمانی بستری داشته باشند، برای آن‌ها معرفی نامه صادر می‌شود. همچنین برای زندانیان مجهول الهویه نیز کد شناسه‌ای با عنوان کد یکتا صادر و برای او معرفی نامه صادر می‌شود تا خدمات بستری را در مراکز درمانی دولتی دریافت کند.
 
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در حال آماده شدن است و به زودی به امضا می‌رسد تا زندانیان و خانواده‌های آن‌ها از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
 
فرزین بیان کرد: زندانیانی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خدمات سلامت را در همان صندوق بیمه‌ای فعلی دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام
captcha