توجه به مدارس شبانه‌روزی؛ از راه‌های دستيابی به عدالت آموزشی
کد خبر: 3823320
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

توجه به مدارس شبانه‌روزی؛ از راه‌های دستيابی به عدالت آموزشی

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس، مسئله عدالت آموزشی را از جمله مسائلی دانست كه باید در این استان مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: يکی از راه‌های دستيابی به عدالت آموزشی توجه ویژه به مدارس شبانه‌روزی است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 9 تیرماه در جلسه شورای مدارس شبانه‌روزی استان با تأكید بر اینکه مسئله عدالت آموزشی از مسایل مهمی است كه باید در استان فارس مورد توجه قرار گیرد، گفت: یکی از راه‌های حصول به این مسئله توجه ویژه به مدارس شبانه‌روزی است.
وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به توسعه و افزایش کمی این مدارس باید به کیفیت آموزشی نیز توجه کرد، گفت: در همین راستا طرح‌های متعددی در حال اجرا است.
نجفی، اجرای طرح مهارت‌آموزی که در آن دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی درایام فراغت از کلاس به یادگیری یک حرفه و شغل می‌پردازند را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس همچنین توجه به موضوع سلامت و تندرستی این دانش‌آموزان را نیز از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش شده است تا در همه مدارس شبانه‌روزی وسایل و امکانات مختلف ورزشی قرار داده شود.
محمد انصاری، کارشناس مسئول مدارس شبانه‌روزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: مدارس شبانه‌روزی سهم زیادی در تحقق عدالت آموزشی با افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کمتر توسعه یافته استان دارند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 132 مدرسه شبانه‌روزی در استان فارس وجود دارد که در آن بیش از 24 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.
کارشناس مسئول مدارس شبانه‌روزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: 21 باب از این مدارس ویژه دانش‌آموزان عشایری استان است که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
انصاری اظهار كرد: در سال گذشته سرانه‌های آموزشی خوبی به حساب این مدارس واریز شده به نحوی که نسبت به سال قبل‌تر رشد 4 برابری داشته است.
انتهای پیام

captcha