ارسال 697 اثر به دبیرخانه «كتاب سال يزد»/تجلیل از 27 اثر برگزیده
کد خبر: 3824389
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

ارسال 697 اثر به دبیرخانه «كتاب سال يزد»/تجلیل از 27 اثر برگزیده

گروه فرهنگی- دبير سومین دوره كتاب سال يزد جایزه ویژه شهید صدوقی از ارسال 697 عنوان کتاب به دبیرخانه سومین دوره خبر داد و گفت: در نهایت 27 اثر برگزیده شد که در اختتامیه تجلیل می‌شوند.

ارسال 697 اثر به دبیرخانه «كتاب سال يزد»/تجلیل از 27 اثر برگزیدهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام شهاب الدین وحیدی مهرجردی، دبير سومین دوره كتاب سال يزد 12 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره کتاب و عناوین در 12 عنوان شامل حوزه دین و ادبیات، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، زبان و زبان شناسی، علوم خاص، کلیات، یزدشناسی، علوم کاربردی، کودک و نوجوان مطرح شد.

وی ادامه داد: در مجموع 697 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد که 402 عنوان كتاب از سوی دبيرخانه مورد پذیرش قرار گرفت و 295 عنوان كتاب به دليل كمک آموزشی بودن به بخش داوری راه نيافت.

وحیدی با اشاره به اینکه در نهایت 27 عنوان كتاب به عنوان برتر شناخته شد افزود:سال گذشته و در دوره دوم 420 اثر ارسال شد که در سال جاری رشد 62 درصدی را شاهد هستیم.

دبير سومین دوره كتاب سال يزدگفت: جایزه کتاب سال استان یزد توسط خانه فرهنگ صدوقی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام وحيدی افزود: معيارهای انتخاب بهترين عنوان كتاب همان معيارهای انتخاب كتاب سال كشور است که بديع و تکراری نبودن موضوع، رعايت استانداردهای نگارش و چاپ و منابع و ماخذ، بالا بودن عيار علمی كتاب و .... از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه آثاری از تهران، خراسان و کرج نیز داشتیم هدف از برگزاری این دوره را شناسایی، معرفی و تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب و نشر و چاپ آن عنوان کرد.

دبير سومین دوره كتاب سال يزد در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص حمایت تسهیلاتی از برترین‌ها گفت: حمایت از برگزیدگان دوره ادامه خواهد داشت ولی مصوبه خاص خود را دارد و باید حداقل سه عنوان کتاب به عنوان کارت سرای اهل قلم چاپ و تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

captcha