طلاب برای كار با دانش‌آموزان خلاقیت داشته باشند
کد خبر: 3825401
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

طلاب برای كار با دانش‌آموزان خلاقیت داشته باشند

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه تفاهم‌نامه جدیدی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در باب مسائل تربیتی و آموزشی منعقد شده كه دارای سرفصل‌هایی است، گفت: اعضای کانون‌های طلاب، خود برای این سرفصل‌های تعیین شده کارهای جدید انجام و برای اجرای آن خلاقیت به خرج دهند زیرا آنان با دانش‌آموزان كار می‌كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 17 تیرماه در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان با بیان اینكه تفاهم‌نامه جدیدی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در باب مسائل تربیتی و آموزشی منعقد شده است، گفت: اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند راهگشا و مفید باشد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه 5 یا 6 سرفصل دارد و کارویژه‌هایی تعریف شده است که بر اساس آن می‌شود فعالیت‌های خوبی انجام داد و درخصوص این فعالیت‌ها تأكید می‌شود كه باید این سرفصل‌ها از طریق اداره‌کل آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ شود تا آن‌ها مسئول اجرای آن شوند نه اینکه زحمت کار فقط به دوش یک ارگان باشد.

آیت‌الله دژكام ادامه داد: از طرفی این قضیه باید به سمتی پیش رود که اعضای کانون‌های طلاب، خود برای این سرفصل‌های تعیین شده طراحی کارهای جدید انجام دهند و برای اجرای آن خلاقیت به خرج دهند چون آن‌ها با دانش‌آموزان کار می‌کنند و ذهنشان فعال‌تر از ماست.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه این فعالیت‌ها لازم نیست دقیقاً در همین شکل خاص باشد بلکه سرفصل مشخص است و یک کار ویژه لازم دارد تا هدف اصلی را تحقق دهد، گفت: البته انجام این کار نیاز به طلبه‌هایی دارد که به لحاظ علمی سطوح لازم حوزوی را تمام کرده باشند.

وی اظهار كرد: طلبه‌هایی که آماده انجام کار هستند باید در اجرا و عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه نقش ایفا کنند و در ادامه گزارش کار آن‌ها را بررسی کنیم نه اینکه همه زحمت‌ها روی دوش معاونت شما و عده‌ای قلیل از همکاران باشد و باید از ظرفیت تمام حوزه‌ها استفاده کرد. هر حوزه‌ای برای خود باید فعالیت و نوآوری داشته باشد.

آیت‌الله دژكام یادآور شد: نکته دیگر اینکه برای این کمیته باید نقش فعال‌تر و موثرتری در نظر گرفت که بتواند در مسائل آموزشی و تربیتی نقش درستی ایفا کند و امروزه که با بحث سند انحرافی و خطرناک 2030 و اجرای بی سر و صدای آن در برخی مناطق مواجهیم بتواند کاملاً مؤثر و راهگشا ایفای نقش کند.
انتهای پیام

captcha