فعالیت ۲۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در کشور
کد خبر: 3825873
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

فعالیت ۲۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در کشور

گروه شهرستان‌ها ــ معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت ۲۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در کشور گفت: این شرکت‌ها تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

فعالیت 233 مرکز رشد و پارک علم و فناوری در کشورمسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از مرکز رشد و پژوهش‌های دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: باعث افتخار است که در این گوشه از کشور، دانشگاهی با این توانمندی و ظرفیت بالا داریم که از امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برخوردار و در نوع خود بی‌نظیر است و کارآفرینان و جوانان خلاق در این شرایط کشور و با همه کاستی‌ها و نواقص، توانسته‌اند محصولات بسیار خوبی تولید کنند و به فروش برسانند. می‌توان امیدوار بود که شرایط از این بهتر نیز شود.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت شرکت‌های دانش‌بینان و پارک‌های علم و فناوری در کشور، گفت: افزون بر 190 مرکز رشد در کشور، 43 پارک علم و فناوری داریم که 40 هزار نفر در این مجموعه‌ها در حال فعالیت و پژوهش هستند.

فروش 8 هزار میلیارد تومانی تولیدات علمی
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه همه افراد شاغل در این بخش‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف هستند، تصریح کرد: تاکنون این شرکت‌ها 8 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند و انتظار می‌رود که این شرکت‌ها با طرح‌ها و برنامه‌هایی که برایشان پیش‌بینی شده، گسترش و افزایش داشته باشند.
وی اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی پارک‌های استانی در حال انجام است و در حال طراحی سیستم‌های اجرایی آن هستیم.
برومند با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌‌بنیان در سال گذشته 230 میلیون یورو صادرات به کشورهای خارجی داشتند، در رابطه با تدوين آيين‌نامه‌‎های اجرايی اعتبار پژوهشی(ستاپ) گفت: در سال گذشته به دلیل مشکل تأمین منابع مالی این طرح به‌صورت پایلوت اجرا نشد و به‌دنبال طراحی مکانیزم مالی جدید هستیم.
وی با اشاره به اینکه آمار تفاهم‌نامه‌های منعقده بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های جهان مهم نیست و برای ما اجرای این تفاهم‌نامه‌های منعقد شده اهمیت دارد، افزود: به‌عنوان نمونه تمایل داریم محققان و پژوهشگران ما با مرکز تحقیقات هسته‌ای سرن در سوئیس که برای آن آیین‌نامه و سیستم خاصی تعریف شده، در ارتباط باشند.

انتهای پیام

captcha