تدوین طرح ترویج فرهنگ دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3829857
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

تدوین طرح ترویج فرهنگ دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از تدوین طرح ترویج فرهنگ دانش بنیان در جامعه خبر داد و گفت: این طرح با بکارگیری گروه‌های مختلف علمی و دانشگاهی و مدیران به گفتمان‌سازی علم و فناوری و فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مجتبی بنیادیان، رئیس بنیاد نخبگان استان، عصر امروز دوم مرداد در شورای فرهنگ عمومی استان، با ارائه طرح ترویج فرهنگ دانش بنیان در جامعه، گفت: اصلاح فرهنگ اقتصادی و علمی جامعه به عنوان زیرساخت اساسی و الزام برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان از اهداف این طرح است.
وی شناسایی گروه‌های مخاطب در گفتمان سازی علم و فناوری، شناسايي و بکارگیری ابزارهای مختلف و فعال‌سازی نهادهای مختلف و تأثیرگذار در گفتمان‌سازی علم و فناوری و فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را برنامه‌های اجرایی این طرح برشمرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان نخبگان علم و فناوري، فعالان صنعتی و اقتصادی، آموزش و پرورش، مراکز علمی و نهادهای دولتی و حاکمیتی را گروه‌های مخاطب در گفتمان‌سازی علم و فناوری و فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در این طرح دانست.
بنیادیان اظهار کرد: گسترش برنامه‌های كارآفريني با رویکرد فرهنگ‌سازی و توانمندسازی، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مستندسازی تجربیات موفق ایرانی در کارآفرینی، حمایت از نشریات تخصصی حوزه اقتصاد دانش بنیان و معرفی تجربیات برتر و قابل بازدید از برنامه‌های اجرایی این طرح هستند.
وی صدا و سیما، مطبوعات، تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای، حوزه‌های علمیه و سخنرانان، انجمن‌های صنفی، شهرداری‌ها و اساتید را نهادهای تأثیرگذار در گفتمان‌سازی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان خواند و ادامه داد: این دستگاه‌های می‌توانند نحوه همکاری خود در زمینه‌های اعلام شده را به بنیاد نخبگان استان اعلام کنند.
رئیس حوزه هنری استان نیز از تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این کتاب در دو جلد و یک هزار صفحه آماده چاپ است.
شیروانی با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد و تدوین این کتاب بیش از چهار سال به طول انجامید، افزود: برای تدوین این کتاب 900 برگ سند تاریخی بررسی و بیش از 120 ساعت با یک صد نفر از افراد تأثیرگذار در تحولات استان در دوران انقلاب مصاحبه صورت گرفت.
انتهای پیام

captcha