راه‌اندازی جریان عمومی کاهش معضلات اجتماعی از سوی روحانیون یزدی
کد خبر: 3831009
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

راه‌اندازی جریان عمومی کاهش معضلات اجتماعی از سوی روحانیون یزدی

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان یزد از راه‌اندازی جریان عمومی کاهش معضلات اجتماعی به واسطه روحانیون در یزد خبر داد.

راه‌اندازی جریان عمومی کاهش معضلات اجتماعی توسط روحانیون یزدیسیدمهدی حسینی‌راد، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه عملیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، آسیب‌های اجتماعی را یکی از موضوعات مورد توجه روحانیون عنوان و اظهار کرد: این مهم، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و نمود آن را در ایام مذهبی خاصی مانند ماه رمضان شاهد بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی جریان عمومی کاهش معضلات اجتماعی به واسطه روحانیون در یزد گفت: این جریان با همکاری مردم و انجمن‌های مردم نهاد در مساجد و محلات و با استفاده از ظرفیت‌های مسجد و محراب در حال انجام است که البته نیازمند راهکارهای موثر و برنامه‌ریزی بیشتری است.

این مسئول افزود: البته این جریان در محلاتی با نیاز بیشتر به ارتقای در تمام محلات راه نیفتاده و برای توسعه در محلات بیشتر، نیازمند همکاری مردم و روحانیون است.

حسینی‌راد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی شناسایی آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیون یاد کرد و گفت: در مرحله اول این جریان‌سازی، 90 روحانی آموزش دیده و در مساجد مشغول فعالیت هستند و به دنبال برگزاری جلساتی با روحانیون چگونگی ارزیابی این جریان‌سازی مورد اهمیت قرار داشته و در رابطه با آن به دنبال راهکاری مناسب هستیم.

وی از برگزاری جلسات مشترک در راستای فرهنگسازی مصرف انرژی نیز خبر داد و گفت: جلساتی به همین منظور با شرکت برق نیز برگزار و نیاز به فرهنگسازی مدیریت مصرف و انرژی در تابستان با استفاده از ظرفیت منابر و مساجد مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد بر همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها به منظور تسریع عمل در فعالیت‌های فرهنگی بویژه جریان کاهش معضلات اجتماعی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و اوقاف از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه ورود کرده و مشارکتی بیش از پیش در این جریان سازی داشته باشند البته حوزه علمیه نیز باید بیشتر از ظرفیت این دستگاه‌ها استفاده کند.

انتهای پیام

captcha