پاسداشت غدیر در دارالعباده یزد مورد توجه ویژه باشد
کد خبر: 3831081
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

پاسداشت غدیر در دارالعباده یزد مورد توجه ویژه باشد

گروه اجتماعی ــ شهردار یزد با بیان اینکه پاسداشت غدیر در تنها شهر شیعه که به ثبت میراث جهانی رسیده است، باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، افزود: تا جایی که توان داریم مبلغ تشیع و سیره اهل‌ بیت(ع) باشیم.

پاسداشت غدیر در تنها شهر شیعه میراث جهانی مورد توجه ویژه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی، شهردار یزد، امروز، 8 مردادماه در همایش مبشران غدیر که با حضور فعالان این عرصه برگزارشد، ضمن اشاره به اینکه در کنار مرقد سومین شهید محراب هستیم و یاد و خاطره همه‌ شهیدان را گرامی می‌داریم‌، اظهار‌ کرد: امام خیمینی(ره) فرموده‌اند زنده نگه‌داشتن غدیر این نیست که تنها چراغانی، مولودی‌خوانی، مداحی و قصیده‌خوانی شود، این‌ها خوب است، اما مسئله اصلی نیست و مسئله‌ اصلی این است که به ما یاد دهد چگونه تبعیت کنیم.

وی افزود: فلسفه عید غدیر مهم‌ترین موضوع در جهان تشیع است و ما وظیفه داریم آن‌ را به بهترین نحو و باشکوه‌ترین شکل اجرا کنیم.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح‌ کرد: تنها شهر شیعی که میراث جهانی دارد یزد است و باید تا جایی که توان داریم مبلغ تشیع و سیره اهل‌البیت باشیم.

وی ادامه داد: به تبعیت از این امر شهرداری یزد تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این اعیاد را به بهترین نحو ممکن انجام بدهد و ضمن ارائه‌ وظایف ذاتی که دارد شرایطی را برقرار کند تا علاوه بر برگزاری جشن‌ها در تبیین سیره اهل‌البیت هم پیش قدم باشد این کار ممکن نیست مگر با همکاری تشکل‌های ولایت‌مدار و مردم که با همکاری ستاد برنامه‌های خوبی به عمل خواهیم داشت.

عزیزی بندرآبادی تصریح‌ کرد: امیدواریم که امسال برنامه‌های عید غدیر پرشورتر از سال‌های گذشته انجام شود و از همکاران خودم در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خواستارم که توجه ویژه‌ای به ارائه‌ محتوا در مراسم‌ها داشته‌ باشند و فقط به اجرای برنامه‌ها بسنده نکنند بلکه کیفیت و اثرگذاری را مدنظر داشته باشند.

وی گفت: ماموریت ما در این اعیاد شناخت بیشتر مردم نسبت به این امر مهم است و باید بعد از عید یک تحول و تغییری در شناخت فضیلت عید غدیر ایجاد شود. امسال هم برنامه‌ عید غدیر با همکاری مبشران غدیر اجرا خواهد شد و همه تلاششان را به کار خواهند گرفت تا ایام نمود ظاهری خیلی خوبی در شهر ایجاد کند و عید قربان تا غدیر به خوبی احساس شود.

انتهای پیام

captcha