آزادگان و ایثارگران؛ اسطوره‌های صبر و مقاومت
کد خبر: 3831660
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

آزادگان و ایثارگران؛ اسطوره‌های صبر و مقاومت

گروه اجتماعی- فرماندار اردبیل گفت: ما نباید در برابر نعمت عظیم ایثارگری و آزادگی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس ناسپاس بوده و نسبت به اسطوره‌های صبر و مقاومت بی‌تفاوت باشیم.

آزادگان و ایثارگران؛ اسطوره‌های صبر و مقاومتبه گزارش ایکنا از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل، صبح امروز، دهم مردادماه در جلسه شورای مشورتی ایثارگران در اردبیل اظهار کرد: تحمل اسارت در دوران هشت سال دفاع مقدس آن هم در اردوگاه رژیم بعث سختی و دشواری بسیاری را به همراه داشت و به نظر می‌رسد اسارت ارزش و جایگاهی کمتر از شهادت ندارد.

وی با بیان اینکه آزادگان ما با تحمل این سختی‌ها امروز نیز ایام مظلومی و غربت را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولیت‌ها چهره برخی از این ایثارگران را به نقطه تخریب و برخی نامهربانی‌ها کشانده است در حالی که همه ما وظیفه داریم شجاعت و سلحشوری این رزمندگان، ایثارگران و آزادگان را پاس بداریم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: ما اگر نتوانیم این نعمت‌ها را پاس بداریم قطعا گرفتار ناسپاسی و عواقب خطرناک آن خواهیم شد که از همین روی در مناسبت‌های مختلف باید بهترین بهره را در تجلیل و تکریم ایثارگران انجام دهیم.

زنجانی با بیان اینکه در ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان و در روز‌های منتهی به این ایام برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد، افزود: ما با این برنامه‌ها و تکریم و تجلیل‌ها حتی نمی‌توانیم ذره‌ای از آن دوران سخت اسارت را برای آزادگان جبران کنیم چرا که ایثارگران ما در دفاع از این کشور و انقلاب تنها با معبود خود معامله کرده‌اند.

وی ادامه داد: در پاسداشت این رشادت‌ها و جانفشانی‌ها مراسم بزرگداشتی ۲۶ مرداد ماه در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد تا از آزادگان و خانواده‌های آن‌ها به خاطر تحمل همه فشار‌ها و سختی‌ها در دوران اسارت تجلیل کنیم.

همایش آزادگان اردبیل در مجتمع فدک برگزار خواهد شد

غلامعلی ولی نژاد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: از ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه برنامه‌های مختلفی در تجلیل و تکریم از آزادگان در شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.

ولی نژاد بیان کرد: در این ایام خاطره‌گوئی، حضور در منزل آزادگان، تجلیل از خانواده‌های آزادگان شهید، گلباران مزار شهدا و آزادگان غریب و همچنین خاطره‌گوئی آزادگان را پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز ۲۵ مرداد شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز ۲۶ مرداد همایش آزادگان اردبیل در مجتمع فدک برگزار خواهد شد تا در این مراسم از آزادگان و همسران صبور آن‌ها تجلیل کنیم.

رئیس بنیاد شهید شهرستان اردبیل گفت: قرار است ائمه جماعات در بین‌الصلاتین از رشادت و شجاعت آزادگان سخن به میان آورند و در کنار آن قرار است با همکاری شهرداری اردبیل جنگ شادی در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در یک فضای آزاد برگزار شود.

انتهای پیام

captcha