ثمره سرمایه‌گذاری در اماکن گردشگری مذهبی خدمات‌رسانی و ایجاد اشتغال است
کد خبر: 3831856
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

ثمره سرمایه‌گذاری در اماکن گردشگری مذهبی خدمات‌رسانی و ایجاد اشتغال است

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با تأکید بر تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در این استان گفت: خدمات رسانی به مردم و اشتغالزایی اصلی‌ترین ثمره سرمایه گذاری در این نوع اماکن است.

ثمره سرمایه‌گذاری در اماکن گردشگری مذهبی خدمات‌رسانی و ایجاد اشتغال است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان دیروز، 10 مردادماه در نشست تخصصی با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جوار بقاع متبرکه و اماکن تاریخی استان وجود دارد و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و ایجاد اشتغال اصلی‌ترین ثمره سرمایه‌گذاری در اماکن گردشگری مذهبی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بقعه متبرکه امامزاده سیدجلال الدین(ع) باباگرگر افزود: این سرمایه عظیم معنوی و طبیعی باید به بهترین وجه و با سرمایه‌گذاری مناسب ساماندهی شود تا مردم استان و منطقه بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: ایجاد راه دسترسی و تهیه نقشه جامع توسعه گردشگری مناطق تاریخی تحت تولیت اوقاف از جمله اولویت‌های این نهاد در حوزه گردشگری مذهبی است.
وی بیان کرد: امامزادگان، قرآن‌ها و مساجد تاریخی ظرفیت معنوی عظیمی برای استان کردستان محسوب می‌شوند و اوقاف می‌تواند با همکاری مسئولان استان، هیأت امنای این اماکن و مردم منطقه زمینه لازم برای حل و فصل مشکلات این اماکن را فراهم آورد.
توسعه گردشگری مذهبی از اولویت‌های میراث فرهنگی است
محسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: میراث فرهنگی یک نهاد حافظ تاریخ و فرهنگ استان و یکی از اولویت‌های این نهاد حفظ اماکن تاریخی و توسعه گردشگری در استان است و این مهم نیازمند تعامل نهادهایی همانند اوقاف و امور خیریه است.
وی کردستان را دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری مذهبی دانست و افزود: میراث فرهنگی در ازای خدمات به بناهای تاریخی و اماکن گردشگری حقی برای خود نمی‌خواهد و تنها خواسته این نهاد زنده نگه داشتن سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی استان است.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی استان گفت: بقعه متبرکه امامزاده سیدجلال الدین(ع) باباگرگر قروه، قرآن متبرکه نگل و امامزاده هاجرخاتون(س) سنندج از سرمایه‌های عظیم مذهبی و تاریخی استان هستند که باید با تعامل و همکاری چند جانبه زمینه لازم برای رونق و توسعه این فضاها فراهم شود.
انتهای پیام

captcha