قلم خبرنگار امروز جزئی از ارکان پیشرفت است
کد خبر: 3831945
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
امام جمعه زابل:

قلم خبرنگار امروز جزئی از ارکان پیشرفت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام کیخا گفت: نگارش خبر در تمام دوران دارای اهمیت به‌سزایی بوده‌ است، بالاخص امروزه که در اماکنی بحث پیشرفت و آبادانی در میان است؛ به‌طور مثال نقش یک خبرنگار و اهل رسانه چه در رسانه ملی و غیر آن، چه در فضای حقیقی و مجازی برای بیان مطالبات مردم و انعکاس مشکلات و اطلاع‌رسانی برای مسئولین جزء ارکان پیشرفت محسوب می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ مردادماه پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی و تسلیت به‌مناسبت شهادت امام جواد(ع) به همه محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) به بیان پاره‌ای از مسائل دوران زندگی آن امام همام پرداخت.

امام جمعه زابل ضمن اشاره به برخورد نامتعارف یکی از مرزبانان با تعدادی از کوله‌برهای مرزنشین اشاره کرد و گفت: برخوردهای زشت و زننده، دور از شأن یک سرباز نظام اسلامی است، از مافوق آن مأمور و فرمانده محترم مرزبانی درخواست داریم تا این موضوع را بررسی و برخورد لازم صورت گیرد؛ چرا که چنین افرادی لیاقت پوشیدن لباس مقدس مرزبانی جمهوری اسلامی را ندارند.
وی در ادامه با تبریک خجسته سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افزود: از مدیریت آموزش و پرورش زابل جهت کسب رتبه اول در میان ادارات استان و رتبه ۲۶۱ در میان بیش از ۹۰۰ اداره آموزش و پرورش در سطح کشور، تقدیر می‌کنیم که با حداقل امکانات آموزشی و محیطی به این رتبه دست یافته‌اند.
خطیب جمعه زابل سپس به سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی اشاره کرد و گفت: ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار را به همه صاحبان قلم در عرصه خبر و رسانه تبریک و خداقوت عرض می‌کنیم. نگارش خبر در تمام دوران دارای اهمیت به‌سزایی بوده‌ است، بالاخص امروزه که در اماکنی بحث پیشرفت و آبادانی در میان است. به‌طور مثال نقش یک خبرنگار و اهل رسانه چه در رسانه ملی و غیر آن، چه در فضای حقیقی و مجازی برای بیان مطالبات مردم و انعکاس مشکلات و اطلاع‌رسانی برای مسئولین جزء ارکان پیشرفت است.
وی در ادامه ضمن تشکر از خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری‌های سراسری در انعکاس خواسته‌های جوانان و مطالبات تریبون نمازجمعه گفت: از رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای که علی‌رغم فشارها و خطرات با تریبون نمازجمعه هم صدا شدند و مطالبه‌گری کردند؛ قدردانی می‌کنیم، تعدادی فقط برای خدا مافیای ننگین سوخت و دام را فریاد زدند و عده‌ای هم که خود آلوده بودند، سکوت کردند، ولی امروز با خبر می‌شویم که با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه پاسداران و قوه قضائیه، مسئولین متخلف دستگیر شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل با یادآوری مشکلات مردم شریف منطقه سیستان در زمان حضور استاندار سابق سیستان و بلوچستان از سکوت معنادار وی در قبال مسائل منعکس شده گلایه کرد و افزود: ما بارها از ظلم به مرزنشینان منطقه به استاندار سابق گفتیم و هشدار دادیم. اگر خبر نداشت، کفایت این مقام را نداشت چرا‌که اطلاع از اوضاع و احوال مردم در حوزه مدیریت وظیفه یک مسئول است و اگر خبر داشت، لیاقت مقام را نداشت به جهت اینکه سکوت در مقابل اجحاف حقوق اجتماعی شهروندان، نوعی شراکت در جنایت است.
امام جمعه زابل سپس استاندار فعلی استان پهناور سیستان و بلوچستان را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: سخن ما با استاندارِ حالِ حاضر این است؛ چرا حضور شما در منطقه شمال استان به اندازه کافی و وافی نیست؟ شما فقط استاندار سواحل مکران نیستید، اگر چه وسعت استان شما را اذیت می‌کند ولی تا اطلاع ثانوی شما استاندار سیستان و بلوچستان هستید.
وی همچنین تأکید کرد: عدم توجه شما به هشدارها و مطالبات دانشجویان عزیز ما در طول این یک‌سال، نشانگر ضعف قوه سامعه شماست که باید یا درمان شود و یا اگر دیوارها مانع هستند، موانع را کنار زده و حضور میدانی و بدون واسطه در منطقه داشته باشید.
امام جمعه زابل یک‌بار دیگر به موضوع باندهای مافیایی قاچاق سوخت در منطقه پرداخت و خطاب به نماینده عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان گفت: شما در طلیعه حضور در استان در دو مجلس به بحث مافیای سوخت اشاره کردید و گفتید اینکه در یک نقطه از مرز سه جایگاه پمپ بنزین، وجود داشته باشد به این معناست که یک جای کار می‌لنگد، حال سؤال اینجاست که شما برای مقابله با آن چه کردید؟ چرا نماینده دولت را در آن نقطه توبیخ و برکنار نکردید؟ مگر نه اینکه این جایگاه‌ها تحت نظارت ایشان و یا با مجوز ایشان مشغول به فعالیت بوده‌اند؟ نکته مهمتر این است که تمام فرمانداران مناطق تغییر کردند و عوض شدند به جز فرد مورد نظر.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا ضمن اتمام حجت با همه احزاب و جناح‌های سیاسی و انکار هرگونه تساهل و تسامح در مواجهه با صاحبان افکار و قدرت خاطرنشان کرد: بیش از سه سال از بحث مرز گذشت و نتیجه‌ای حاصل نشد؛ چرا مردم حق شایسته‌ای از مرز نداشته باشند و آثار ظرفیت مرز در سفره‌هایشان مشاهده نمی‌شود. پاس مرزی چه شد؟ کارخانه لاستیک‌سازی که در زمان انتخابات و صرفاً برای تبلیغات سیاسی مطرح شد، چه شد؟ بنده با هیچ حزب و جناحی تعارف ندارم و فراجناحی عمل می‌کنم مطالبات مردم را بیان می‌کنم، کار ببینیم تشکر می‌کنم و به موقع، یقه خیانتکاران را خواهم گرفت. اگر در جایی که باید رونق تولید و شغل شکل بگیرد و نمی‌گیرد؛ مشکل از نظام اسلامی نیست بلکه مشکل از آن مسئول کم‌کار است. این‌ها گفته می‌شود تا مشکلات به پای نظام اسلامی نوشته نشود.

الیاس عبدا‌له‌پور

انتهای پیام

captcha