اهدای ۱۱۸ مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی
کد خبر: 3831973
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

اهدای ۱۱۸ مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی

گروه اجتماعی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: طی چهارماهه نخست امسال ۱۱۸ مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و پسران تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت اهدا شد.

اهدای ۱۱۸ مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدیبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد یزد، محمدحسین جمال‌پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: طی چهارماهه نخست امسال ۱۱۸ مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و پسران تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت اهدا شد.

جمال‌پور با بیان اینکه ازدواج مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام و موجب سلامت جسم و آرامش روح است افزود: کمیته امداد امام خمینی استان یزد طی چهارماهه نخست سال جاری ۳۷۰ میلیون تومان برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

اهدای ۴۹۶ مورد کمک‌ هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی در سال 97

وی افزود: امسال از ۲۰۵ مورد درخواست جهیزیه، ۱۱۸ مورد در چهارماهه سال جاری پرداخت‌ شده است و ۸۷ مورد دیگر نیز در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و تحکیم نهاد خانواده است.

جمال پور ادامه داد: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت شش میلیون تومان و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت دو میلیون تومان و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت سه میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۹۶ مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی اهدا شد که یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات در این خصوص پرداخت‌ شده است.

کمک یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومانی خیران یزدی به ازدواج نیازمندان
غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد نیز با اشاره به فراهم بودن زمینه مشارکت نیکوکاران در تأمین جهیزیه و ازدواج نیازمندان گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیکوکاران یزدی با مشارکت در طرح کوثر یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه و ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت کمک کردند.

انتهای پیام

captcha