انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شود
کد خبر: 3832235
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شود

گروه فرهنگی ـ امام‌جمعه تویسرکان گفت: نقد مثبت و منفی باید در کنار هم ولی منصفانه بیان شود و از جنبه سرزنش باید خارج شود تا تأثیرگذار باشد و نتیجه مطلوب و دلخواه گرفته شود در غیر این صورت مطمئناً تأثیری عکس خواهد داشت.

انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی موحدی، امام‌جمعه تویسرکان، روز گذشته 12 مردادماه هم‌زمان با اولین روز از هفته خبرنگار، با تأکید بر اینکه رسالت خبرنگاری و اطلاع‌رسانی بسیار خطیر است و باید جنبه رشد و توسعه جامعه در آن پیشرو باشد، گفت: یک خبر بعد از بحث و تحقیق و بررسی باید انتشار یابد چراکه شغل خبرنگاری و قلم خبرنگار می‌تواند در کاهش جرم و جنایت و ناهنجاری نقش بسزایی داشته باشد همچنین خبرنگاران با رابطه خود با مسئولین شهرستان می‌توانند در کاهش مشکلات و حل آن یاریگر باشند .
وی بابیان اینکه خبرنگاران می‌توانند منتقدان خوبی نیز باشند، گفت: نقد مثبت و منفی باید در کنار هم ولی منصفانه بیان شود و از جنبه سرزنش باید خارج شود تا هدف تأثیرگذار خود را بگذارد و نتیجه مطلوب و دلخواه گرفته شود در غیر این صورت مطمئناً تأثیری عکس خواهد داشت.
موحدی بیان کرد: وضعیت فرهنگی جامعه آزاردهنده است اما با برنامه‌های جامع و برنامه‌ریزی‌شده می‌شود در حوزه فرهنگ بین تمام ادارات همبستگی ایجاد کرد ولی متأسفانه برنامه جامعی در بین ادارات وجود ندارد.
وی افزود: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق می‌توانند در جهت خنثی کردن فعالیت‌های نرم دشمن علیه ملت ایران به‌ویژه در عرصه اقتصادی اثرگذار باشند.
امام‌جمعه تویسرکان در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در رابطه با بحث حجاب در این شهرستان و حضور میهمانان با پوشش‌های متفاوت و مغایر با آداب یک شهر مذهبی گفت: متأسفانه عملکرد مسئولان مرتبط با حوزه عفاف و حجاب در تویسرکان رضایت‌بخش و قابل‌قبول نیست و برخی رفتارهای مردم تویسرکان در زمینه گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بدحجابی، قلیان سراها و بعضی رفتارهای ضدونقیض شهرستان نگران‌کننده است که باید با جدیت رسیدگی و برخورد شود که این امر نیز برنامه‌ریزی‌های خاص خود را می‌طلبد.
وی همچنین در مورد پوشش میهمانان یکی از دلایل آن را عدم آشنایی آن‌ها با آداب و محیط بیان کرد و گفت مسئولین امر می‌توانند ضمن خوشامدگویی و معرفی مکان‌های گردشگری شهر و آشنایی حداقلی با آداب و پوشش شهرستان از انحا بخواهند جوانب حجاب را نیز رعایت کنند.

موحدی در پایان با تأکید بر اینکه راهنمایی و رانندگی در تویسرکان جایگاه خود را ازدست‌داده است و به رانندگی و جریمه تبدیل‌شده است و هرروز شاهد نگرانی مردم شهرستان و بخصوص مسافران هستیم گفت: کاش به‌جای جریمه مسافران در ایام تعطیل و اعیاد اسلامی تشویق و راهنمایی را جایگزین جریمه کنند لذا با این کار خاطره خوبی برای مسافران از شهر بهشت غرب به‌جای گذارند .
خبرنگاران پس از دیدار با امام‌جمعه در گلزار شهدا حضور یافتند و با آرمان شهدا تجدید میثاق کردند.

انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شود

انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شود

انتقاد منصفانه جایگزین انتقاد سرزنشی در حرفه خبرنگاری شود
انتهای پیام

captcha