پرداخت ۸۴۶ کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستانی
کد خبر: 3832954
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

پرداخت ۸۴۶ کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: در چهارماهه امسال ۸۴۶ مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است که از این تعداد ۶۳۱ مورد برای دختران و ۲۱۵ مورد مربوط به پسران بوده است.

فارسانی کمیته امدادجاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: در چهارماهه امسال 846 مورد کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان تحت پوشش پرداخت‌ شده است که از این تعداد 631 مورد برای دختران و 215 مورد مربوط به پسران تحت پوشش بوده است.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد 42 مورد مربوط به ازدواج مجدد بانوان تحت پوشش بوده است، عنوان کرد: برای ازدواج مجدد بانوان بسته‌های تشویقی ارائه داده‌ایم، اگر فرزند داشته باشند بعد از ازدواج از فرزندان‌شان حمایت می‌شود و در صورت تمایل ودیعه مسکن و وام اشتغال دریافت می‌کنند.

محمدی با اشاره به این‌که سرانه پرداخت برای نوعروسان پنج میلیون تومان و در مناطق محروم پنج میلیون و پانصد هزار تومان است، اظهارکرد: برای پسران سه میلیون تومان و بانوانی که ازدواج مجدد داشته‌اند بین پنج ‌تا پنج میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان بابیان این‌که در حال حاضر حدود 200 زوج تحت حمایت این نهاد پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، گفت: ازجمله خدمات دیگر به مددجویان می‌توان به کلاس‌های آموزش خانواده برای نوعروسان، مشاوره‌های پیش‌از ازدواج، کلاس‌های گروهی و آموزش پیش‌از ازدواج و پرداخت وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای متقاضیان، اشاره کرد.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده با مؤسسات خیریه و بنیاد مسکن برای پرداخت جهیزیه، گفت: زوجین می‌توانند بعد از ازدواج در صورت داشتن مهارت خاص برای اشتغال تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام

captcha