امید دادن به مردم؛ راهبرد اصلی رسانه
کد خبر: 3833436
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲

امید دادن به مردم؛ راهبرد اصلی رسانه

گروه فرهنگی ـ مدیرکل صدا و سیمای لرستان با اشاره به این‌که رسانه‌های بیگانه به‌دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند، گفت: راهبرد اصلی رسانه امید دادن به مردم است.

امید دادن به مردم؛ راهبرد اصلی رسانهبه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌رضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، چهارشنبه، ۱۶ مردادماه در آیین تجلیل از خبرنگاران که در هتل جهانگردی خرم‌آباد برگزار شد، با تقدیر از پوشش اخبار سیل اخیر در لرستان، اظهارکرد: وظیفه رسانه بعد از سیل پوشش اخباز بازسازی مناطق سیل‌زده است که نباید از آن غافل شد.
وی با ذکر این مطلب که سپاه در سیل اخیر هر کاری از دستش درآمد انجام داد، ادامه داد: این امر موجب تسکین آلام مردم و امیدبخشی به سیل‌زدگان لرستان شد.
شیروی با اشاره به این‌که گاهی پوشش اخبار با واکنش‌های ناملایم مواجه می‌شود، تصریح کرد: حجم خسارات در سیل امسال بالا بود و این‌که ما فقط بخواهیم تمجید کنیم از رسالت انقلابی ما به دور است.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان با اشاره به این‌که راهبرد رسانه لرستان در دوره جدید پوشش اخبار بازسازی است، اضافه کرد: راهبردی دیگر رسانه‌های استان توسعه و رسیدگی به مشکلات مردم است.
وی ملاک عمل رسانه را سند توسعه استان دانست و با تاکید بر این‌که باید مطالبه ما تهیه سند توسعه استان باشد، ادامه داد: اگر این سند تدوین شود می‌توانیم نقشه راه را برای رسانه‌ها پیاده سازی کنیم.
شیروی با یادآوری این مطلب که در سال‌جاری سه رویداد مهم و راهبردی در عرصه رسانه استان داریم و این امر ملزم همگرایی رسانه‌ها است، اضافه کرد: راهبردی اصلی رسانه امید دادن به مردم است چراکه دشمن به‌دنبال مایوس کردن مردم است و سعی می‌کند دستاوردهای کشور را کم‌رنگ کند.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان با اشاره به این‌که دشمن با جنگ رسانه‌ای ناامیدی را القا می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای در حال پخش برنامه ۲۴ ساعته هستند و اجاره یک شبکه ماهواره‌ای برای یک خط ماهواره‌ای ۱۰۰ هزار دلار است.
وی با ذکر این مطلب که ۵۰ شبکه کردی زبان داریم. که تنها چند شبکه آن هم‌سو با نظام است، اضافه کرد: ماهواره‌ها نظرات غربی را به مردم پمپاژ می‌کنند و در مقابل ما نیز وظیفه شرعی و انقلابی داریم تا بیانیه «گام دوم انقلاب» را منعکس کنیم که از مهم‌ترین موارد آن امیدبخشی است.
شیروی با اشاره به این‌که در تقویم رسانه‌ای ما دفاع مقدس مهم است، اضافه کرد: امسال سی‌امین سال پایان جنگ است و دشمن می‌خواهد موفقیت‌های دفاع مقدس ما را شکست تلقی کند و در مقابل باید دانست که دفاع مقدس ما امسال مهم است و باید امسال کار دیگر ویژه‌ای انجام دهیم.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان با اشاره به این‌که مشارکت مردم در انتخابات برای حوزه رسانه مهم است، ادامه داد: کمپین‌های ضد انقلاب برای کم‌رنگ کردن حضور انتخابات راه افتاده است هر چند افکارسنجی‌ها نشان می‌دهد مشارکت مردم امسال بهتر خواهد بود.
وی با ذکر این مطلب که باید نقاط قوت و ضعف نمایندگان توسط رسانه تبیین شود، ادامه داد: ملاک‌های انتخاب اصلح و ویژگی‌های نماینده باید به‌عنوان یک راهبرد به جامعه معرفی شود.
شیروی با اشاره به این‌که تعریف و تمجید از مسئولان کار رسانه‌ها نیست، تصریح کرد: البته هر جا کار خوبی بود به‌عنوان افتخار نظام بیان می‌کنیم چراکه رسانه علم است و در علم رسانه اولین رکن رسانه ارزش‌های خبری هستند.

انتهای پیام

captcha