کسب‌وکار‌های نوین صنایع فرهنگی حمایت می‌شود
کد خبر: 3837739
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ارشاد و جهاددانشگاهی؛

کسب‌وکار‌های نوین صنایع فرهنگی حمایت می‌شود

گروه دانشگاه ــ تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فردا سه‌شنبه، پنجم شهریورماه، منعقد می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ تفاهم نامه‌ای میان سیدعلی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، فردا سه‌شنبه، پنجم شهریورماه، به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کار‌های نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با مشارکت صاحبان ایده‌های نوآورانه فرهنگ‌بنیان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، منعقد می‌شود.

افزایش میزان اشتغال در بخش فرهنگ، هنر و رسانه، بهبود و تسهیل فضای کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای، پشتیبانی از کارآفرینان و جذب سرمایه، حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه صنایع فرهنگی، توسعه صادرات و تبادل فناوری‌های نرم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از توسعه بازار فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

حمایت از ایجاد پردیس‌ها، مراکز رشد و مراکز مشاوه کارآفرینی تخصصی، حمایت از راه‌اندازی شهرک کسب و کار‌های نوپای فرهنگی، حمایت از راه‌اندازی فن بازار ملی صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال، طراحی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای در سطوح استانی و ملی، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاهمدت و نشست‌های تخصصی دانش‌افزایی در سطوح استانی و ملی، همکاری در تألیف، چاپ و انتشار مقالات و کتب تخصصی و انجام مطالعات و پژوهش‌های تخصصی و کاربردی، از جمله موضوع‌های فعالیت مشترک این تفاهم‌نامه است.

به منظور حسن اجرای این تفاهم‌نامه و تدوین قرارداد طرح‌های اجرایی، تعیین مصادیق علمی و عناوین پژوهشی و دیگر موضوعات مرتبط، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل خواهد شد و میزان همکاری هریک از طرفین در تأمین امکانات و اعتبارات، توسط این کمیته تعیین و اعلام می‌شود.

همچنین قرارداد برگزاری دوره کوتاه‌مدت مدیریت ارشد کسب و کار در صنایع فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد می‌شود.

این قرارداد میان محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء می‌رسد.

هدف از این دوره، آموزش و توانمندسازی معرفی شدگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در دوره مدیریت اجرایی صنایع فرهنگی به مدت ۱۴۴ ساعت است.

محتوای این دوره آموزشی بر اساس ماده ۳ این قرارداد؛ توسعه مهارت‌های فردی و ارتباطی مدیران و صاحبان کسب و کار‌های صنایع فرهنگی و خلاق، محیط شناسی فرهنگی، اصول صادرات محصولات فرهنگی، آشنایی با مقررات بیمه و مالیات، مبانی سازمان و اصول مدیریت در صنایع فرهنگی و خلاق، برنامه‌ریزی و تفکر استراتژیک در صنایع فرهنگی و خلاق، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ارزش آفرینی در فرآیند مدیریت صنایع فرهنگی و خلاق، نوآوری مدل‌ها و طرح‌های کسب و کار در صنایع فرهنگی و خلاق، بازاریابی و بازاریابی دیجیتالی در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت مالی و حقوقی، بودجه‌ریزی عملیاتی، تأمین سرمایه در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت پروژه و کسب و کار‌ها در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت منابع انسانی در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت زنجیره تأمین در صنایع فرهنگی و خلاق، تجاری‌سازی در صنایع فرهنگی و خلاق و فناوری‌های نوین و کاربرد آن در صنایع فرهنگی و خلاق است.

همچنین قرارداد نگارش طرح کسب و کاریهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی، بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد می‌شود.

موضوع این قرارداد، ارائه خدمات نگارش ۵۰ طرح کسب و کار صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال برای متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت ارشاد است.
 
انتهای پیام
captcha