ارتقای سلامت دانش‌آموزان با تعامل بین‌بخشی
کد خبر: 3838345
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
در فارس صورت گرفت؛

ارتقای سلامت دانش‌آموزان با تعامل بین‌بخشی

گروه اجتماعی ـ با هدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امضا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش فارس با هدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان در زمینه بهداشت، تغذیه و ایمنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی که امروز، 6 شهریورماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، گفت: امروزه ثروت کشورها، نفت، گاز و معادن نیست، بلکه ثروت واقعی هر کشور نیروهای انسانی است و این نیروهای انسانی زمانی مفید و موثر هستند که سالم باشند و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.
وی افزود: هر کشور و هر سازمانی بر روی دو مقوله سلامت و توانایی فکری مردم برنامه‌ریزی می‌کند و اگر این به این دو موضوع به خوبی توجه شود، پیشرفت و توسعه کشور و جامعه را به همراه دارد.
بهادر با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری روی کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان، توجه و سرمایه‌گذاری روی این افراد را سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به اینکه توجه به آموزش و مراقبت از سلامتی رسالت مشترک دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش است، اظهار امیدواری کرد كه همکاری‌های مشترک بین این دو سازمان باعث رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه ارتقای بهداشت و سلامت جامعه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت توجه به اولویت پیشگیری بر درمان، اولویت کارهای آموزشی و آموزش خانواده‌ها در زمینه بهداشت دانش‌آموزان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها را مهم عنوان کرد.
بهادر همچنین فضای مجازی را بستر مناسبی برای آموزش به مردم برشمرد و ایجاد سامانه‌ای برای ارائه آموزش‌های مربوط به مسایل حوزه بهداشت، درمان، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی را در این زمینه مفید دانست.
علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پروش استان فارس نیز در این نشست گفت: موضوعی که همه ما وظیفه داریم به آن توجه کنیم، موضوع سلامت است؛ وظیفه ذاتی دانشگاه علوم پزشکی مسائل مرتبط با سلامت است و ما نیز در مجموعه آموزش و پرورش در زمینه سلامت دانش‌آموزان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گام برمی‌داریم.
وی با تقدیر از تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اداره‌کل آموزش و پرورش، از اجرای طرح‌های مشترک بین دو سازمان خبر داد و افزود: گسترش تعامل و اجرای این طرح‌ها به بالا رفتن سطح سلامت دانش‌آموزان منجر می‌شود.
نجفی اضافه کرد: امروز با آسیب‌های جدی در زمینه سلامت جسم و روان مواجه هستیم که هر دو، موضوعاتی جدی است و بر تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و آموزش به خانواده‌ها و مشارکت آن‌ها در رسیدن به اهداف ارتقای سلامت دانش‌آموزان، موثر است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: موضوع پیشگیری باید از مدارس و حوزه آموزش و پرورش آغاز شود و این موضوع در آینده دانش‌آموزان تاثیر دارد، باید در آموزش و پرورش در زمینه آسیب‌های اجتماعی کار کنیم تا در آینده، دچار آسیب نشویم.
وی با اشاره به توجه به مسایل دانش‌آموزان از جمله چاقی، بر انجام امور به صورت کارشناسی و تخصصی تاکید کرد و افزود: باید در کنار مسایل جسمی، به مسایل روحی دانش‌آموزان و ارتقای سلامت روانی آنان نیز توجه کنیم و در این زمینه از توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی بهره ببریم.
انتهای پیام

captcha