توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان کشور
کد خبر: 3838667
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان کشور

گروه اجتماعی ــ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی میان هموطنان سیل‌زده کشورمان توزیع شده که سهم سیستان و بلوچستان ۱۵۲ بسته بوده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، روز گذشته، 8 شهریورماه در جمع خبرنگاران استان، گفت: 10 هزار بسته لوازم خانگی میان هموطنان سیل‌زده کشورمان توزیع شده که سهم سیستان و بلوچستان 152 بسته بوده است.

وی با بیان اینکه اقلام اهدایی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو می‌شود، افزود: این اقلام در پنج استان سیل‌زده و در مناطقی که دچار آسیب شدند، توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل در استان‌های کشور، مردم نوع‌دوست ایران اقدام به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند، اظهار کرد: در این خصوص، مبلغ بیش از 300 میلیارد تومان توسط جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شد که بخشی از آن به‌صورت بسته لوازم خانگی و بخشی به‌صورت کمک مالی در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.

اجرای مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان‌وبلوچستان

پیروی به اجرای طرح ملی «نذر آب» اشاره و بیان کرد: مرحله دوم این طرح با هدف کاهش آلام مردم درگیر خشکسالی، از مردادماه آغاز شده و تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشترین تمرکز در این طرح، تأمین آب آشامیدنی در نقاطی است که هنوز دسترسی آسان به این مهم ندارند؛ این طرح در حال حاضر، در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که دچار مشکل تأمین آب آشامیدنی هستند، در حال انجام است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: حضور 11 کاروان سلامت، توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه‌های عمرانی مانند ساخت سرویس‌های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس و همچنین حضور گروه‌های حمایت روانی ـ اجتماعی جوانان از دیگر اقدامات در مرحله دوم «نذر آب» در سیستان و بلوچستان است.

توزیع 10 هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان کشور

توزیع 10 هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان کشور

توزیع 10 هزار بسته لوازم خانگی میان سیل‌زدگان کشور

انتهای پیام

captcha