اختصاص قطار ویژه برای مهمانان یوم‌العباس در زنجان
کد خبر: 3838835
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

اختصاص قطار ویژه برای مهمانان یوم‌العباس در زنجان

گروه اجتماعی ــ سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب از راه‌اندازی یک رام قطار گردشگری برای حضور مسافران در مراسم یوم‌العباس خبر داد و گفت: این قطار هشتم محرم از تهران به زنجان حرکت می‌کند.

اختصاص قطار ویژه برای مهمانان یوم‌العباس در زنجانعلی خدایی، سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری در این منطقه، اظهار کرد: در بخش گردشگری مذهبی برنامه‌ای برای اختصاص یک رام قطار در روز یوم‌العباس در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه هشتم محرم معروف به یوم‌العباس، مسافران زیادی را از سراسر کشور برای شرکت در دسته حسینیه اعظم به زنجان می‌کشاند، ابراز کرد: در همین راستا برای سهولت رفت و آمد مسافران یک قطار پیش‌بینی شده است.
 
سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب بیان کرد: این قطار صبح روز هشتم محرم از تهران حرکت و مسافران را در ایستگاه زنجان پیاده می‌کند و پس از اتمام مراسم دسته حسینیه اعظم زنجان به تهران بازمی‌گردد.
 
وی ظرفیت این قطار را 312 نفر اعلام کرد و افزود: قطارهای گردشگری به درخواست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می‌شود و این آمادگی را داریم تا در مناسبت‌های مذهبی و ملی خدمات لازم را به مسافران ارائه دهیم.
 
یادآور می‌شود، هر ساله در هشتم ماه محرم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با تجمع هزاران نفری مردم، نمایشی عظیم از ارادت عاشقان حسینی را به نمایش می‌گذارد.
 
انتهای پیام
captcha