کشف نویسندگان جدید با نگرش‌ به سیره پیامبر(ص)؛ از اهداف جشنواره «خاتم»
کد خبر: 3839834
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

کشف نویسندگان جدید با نگرش‌ به سیره پیامبر(ص)؛ از اهداف جشنواره «خاتم»

گروه فرهنگی ـ نویسنده معروف و توانای حوزه ادبی گفت: در ادبیات ایران متاسفانه قالب داستان‌ها و حوادث تکراری نوشته می‌شود از این رو هدف جشنواره خاتم کشف نویسندگان جدید با نگرش‌های تازه به سیره پیامبر(ص) است.

کشف نویسندگان جدید با نگرش‌ به سیره پیامبر(ص)؛ از اهداف جشنواره «خاتم»به گزارش ایکنا از همدان، مجید قیصری نویسنده معروف و توانای حوزه ادبی، امروز 12 شهریورماه، در آئین برگزاری کارگاه داستان نویسی در همدان، بیان کرد: ادبیات دهه شصت به زندگی ائمه و پیامبران می‌پرداخت و به نوعی آنچه تاریخ از سیره انبیا به جای گذاشته بود را بازنویسی می‌کرد.
وی افزود: از چهار سال گذشته تا بحال دفتر نشر معارف اسلامی با برگزاری جشنواره «خاتم» به دنبال ایجاد جذابیت در داستان‌های پیامبر با رویکردی جدید و توجه به نیازهای امروزی افراد است.
قیصری خاطرنشان کرد: در ادبیات ایران متاسفانه قالب داستان‌ها و حوادث تکراری نوشته می‌شود از این رو هدف جشنواره خاتم کشف نویسندگان جدید با نگرش‌های تازه به سیره پیامبر(ص) است.
مصطفی رحماندوست شاعر مطرح همدانی نیز بیان کرد: ادبیات دهه شصت درباره موضوع پیامبر(ص) یک سیره نویسی و ساده نویسی از داستان ائمه است.
وی تاکید کرد: بازنویسی خلاق درباره معصومیت و سیره انبیا یکی از اهداف جشواره خاتم است.
رحماندوست با بیان اینکه شهر همدان دارای فرهنگ قدیمی واصیل است، تصریح کرد: وجود بزرگان و عالمان در این شهر سبب ایجاد خلاقیت‌های جدید در زمینه‌های ادبی شده است.
انتهای پیام

captcha