برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در یزد
کد خبر: 3840759
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در یزد

گروه اجتماعی- اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور صبح امروز، 16 شهریورماه در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

در این گردهمایی دانش آموزان و نوجوانان یزدی و مرثیه‌ سرایان نوجوان، با مرثیه‌ سرایی در رثای حضرت قاسم (ع)، یاد شهدای کربلا و شهدای نوجوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

همچنین نوجوانان حاضر در این مراسم با بستن سربلند یا قاسم ابن الحسن و گرفتن پرچم‌های سرخ رنگ یا اباعبدالله الحسین، فریاد لبیک یا حسین را سر داده و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان بخصوص حضرت قاسم (ع) سینه زنی کردند.

همخوانی، اجرای سرود و نوحه‌خوانی از برنامه‌های این همایش بود.

یادآور می‌شود سوگواره دانش آموزی احلی من العسل به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و انعکاس مؤثر ولایت پذیری نوجوان 13 ساله قیام کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) به دانش آموزان برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی یزد و شبکه‌های سراسری پخش شد.

انتهای پیام

captcha