راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک در ارومیه
کد خبر: 3844923
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک در ارومیه

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌انداری کلینیک حقوق کودک در ارومیه گفت: امید است بتوانیم کلینیک حقوق کودک را در تمامی فرهنگ‌سراها راه‌اندازی کنیم تا بتوانند مسائل و مشکلات و حقوق کودکان را پیگیری کرده و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دهند.

راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳ مهرماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته ملی کودک، اظهار کرد: امور بانوان و خانواده استانداری در بحث حقوق کودکان، به‌عنوان مرجع کنوانسیون حقوق کودک در استان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: رصد، پایش، مطالعه وضعیت کودکان و شناسایی چالش‌ها و آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات کودکان از اهم فعالیت‌های امور بانوان و خانواده استانداری است.

علیلو با اشاره به راه‌انداری کلینیک حقوق کودک در ارومیه خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم کلینیک حقوق کودک را در تمامی فرهنگ‌سراها راه‌اندازی کنیم تا بتوانند مسائل و مشکلات و حقوق کودکان را پیگیری کرده و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دهند.

وی یادآور شد: عمده آسیب‌ها در حوزه کودک به فقر اقتصادی خانواده‌ها در حاشیه شهرها و روستاها و به توانمندسازی خانواده‌ها در این زمینه برمی‌گردد و در طول هفته ملی کودک برنامه‌ها باید خانواده‌محور نیز باشند تا بنیان خانواده‌ها را تقویت کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سلسله کارگاه‌های آموزشی شامل فرزندپروری، نقاشی مادر و کودک، کاردستی من، داستان‌پردازی و قصه‌گویی کودک و مادر از جمله برنامه‌های امور بانوان و خانواده استانداری بوده که به‌صورت کتاب مادر و کودک چاپ شده و در طول هفته ملی کودک رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha