نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین افتتاح می‌شود
کد خبر: 3845745
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی ــ نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین قم فردا روز دوشنبه هشتم مهرماه با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در مصلی قدس افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، نمایشگاه قرارگاه مردمی اربعین قم فردا روز دوشنبه هشتم مهرماه ساعت 16 با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در مصلی قدس افتتاح خواهد شد.

قرارگاه مردمی اربعین استان قم از سه سال گذشته به صورت خودجوش و توسط قشر انقلابی از جمله طلاب و بسیجیان و برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین در شهر قم بر پاشده است.

امسال قرارگاه مردمی اربعین افتخار اسکان و پذیرایی از ۶۷ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در مصلی قدس را داشته که این میزان در سال دوم به حدود ۷۳ هزار نفر رسید، در سال گذشته نیز قرارگاه میزبان بیش از ۱۲۱ هزار  زائر بوده است که از این تعداد حدود ۷۹ هزار زائر ایرانی و ۳۶ هزار زائر از پاکستان، ۲ هزار و ۶۰۰ زائر از افغانستان،۶۵۰ زائر از ترکیه، ۱۷ زائر از ایرلند و... بوده‌اند.

در سال جاری، برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین در شهر قم صورت گرفته‌است، چرا که پیش‌بینی‌های صورت گرفته و مواردی هم چون حذف هزینه ویزا و سایر موارد، از افزایش سه برابری حجم زائران خبر می‌دهد، در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و چارت سازمانی متشکل از هفت نفر هیئت مدیره، هفت نفر هیئت امنا، ۱۲ معاونت، ۴۸ مدیریت، ۱۱۰ و احد و بیش از ۲ هزار خادم ایجاد شده و آماده خدمت‌رسانی به زائرین خواهند بود.

یادآور می‌شود، این قرارگاه به صورت مردمی ارائه می‌شود و از کمک‌های زیرساختی نهادهای دولتی نیز برخوردار است، افراد علاقه‌مند می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب جاری رسالت ۱۰۶۸۸۸۸۸۴ به نام قرارگاه مردمی اربعین واریز کنند و نذورات غیر نقدی خود را به مسئولان قرارگاه مستقر در مصلی قدس قم تحویل دهند.

انتهای پیام

captcha