اجرای تعزیه‌خوانی وقایع کربلا طی هفته ملی کودک در لرستان
کد خبر: 3846720
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

اجرای تعزیه‌خوانی وقایع کربلا طی هفته ملی کودک در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان از اجرای تعزیه‌خوانی در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: گروه تعزیه‌خوانی آقا حسین(ع) در هفته کودک یکی‌از وقایع روز کربلا را به‌صورت تعزیه‌خوانی به نمایش درمی‌آوردند.

اجرای تعزیه‌خوانی وقایع کربلا در لرستانمحمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک، گفت: امسال برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» در دو محور ویژه‌‌برنامه‌های کودکان و ویژه‌‌برنامه‌های مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین از سیزدهم مهر در مراکز شهرستان‌ها آغاز و تا نوزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.
محمدی اضافه کرد: برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در پانزدهم مهرماه، برپایی نمایشگاه آثار هنری اعضا در مراکز، دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، ازجمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان لرستان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از اجرای تعزیه‌خوانی در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: گروه تعزیه‌خوانی آقا حسین(ع) متشکل‌از ۲۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره چهار خرم‌آباد در مدت زمان حدود 45 دقیقه یکی از وقایع روزکربلا را به‌صورت تعزیه‌خوانی به نمایش درمی‌آورند.
وی اظهارکرد: برنامه‌ریزی در جهت بازدید اعضا از موزه‌ها، کتاب فروشی‌ها، اماکن تاریخی، کتابخانه‌های عمومی، دیدار با هنرمندان، نویسندگان و شاعران در شهرستان‌ها، در این هفته انجام می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان تصریح کرد: مراکز سیار روستایی و شهری، کتابخانه‌های پستی و مکاتبه‌ای در مناطق روستایی محروم و کم‌برخوردار برنامه‌های متنوع اجرا خواهند کرد.
محمدی به عضویت رایگان در مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: در هفته ملی کودک، دانش‌آموزان با مراجعه به مراکز کانون می‌توانند به‌صورت رایگان عضو شده و از کتابخانه و فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: هفده مرکز ثابت، هفت مرکز سیار روستایی و شهری و دو کتابخانه پستی در حال حاضر در استان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، در خدمت بیش‌از چهل هزار کودکان و نوجوانان هم‌استانی هستند.

انتهای پیام
captcha