اهدای اعضای بدن مرد دهدشتی به نیازمندان
کد خبر: 3852332
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

اهدای اعضای بدن مرد دهدشتی به نیازمندان

گروه اجتماعی ــ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: اهدای اعضای بدن مرد مرگ مغزی در دهدشت به نیازمندان جانی دوباره بخشید.

اعضای بدن مرد دهدشتی به نیازمندان جانی دوباره بخشید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامعباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، سوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحوم انتشار پاینده که بدنبال سکته و ایست قلبی از ۲۶ مهرماه در ‌آی سی یو بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری بود، با رضایت خانواده نوع دوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان انتقال یافت تا برداشت اعضاء انجام پذیرد.

وی افزود: این خانواده بزرگ و فرهیخته، نماد ایثار و گذشت به حساب می‌آیند؛ چراکه در سال ۹۵ نیز در اقدامی خداپسندانه اعضاء بدن حسین پاینده، برادر این‌ مرحوم که درسانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود را به نیازمندان‌ و بیماران اهدا کردند.

همچنین سیدسینا سعیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: با همکاری تیم پیوند اعضاء بیمارستان فوق تخصصی ابوعلی سینا شیراز، سحرگاه پنجشنبه دوم آبان، برداشت کبد مرحوم‌ پاینده انجام شد تا به بیماران نیازمند پیوند زده شود و به آنها جان تازه‌ای بخشد.

وی افزود: امیدواریم با وجود خانواده‌های بزرگوار با ایمانی هم چون خانواده پاینده فرهنگ والای اهدای عضو روزبه روز و بیش از پیش در استان ما نهادینه شود تا تعداد بیشتری از بیماران نیازمند پیوند به زندگی عادی خود بازگردند.

مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: این مورد دوازدهمین اهدای عضو استان طی سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام
captcha