آغاز مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره قرآن وزارت بهداشت از فردا/ هر روز یک اختتامیه
کد خبر: 3852572
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
بحرالعلوم اعلام کرد:

آغاز مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره قرآن وزارت بهداشت از فردا/ هر روز یک اختتامیه

گروه مسابقات ــ بنا بر اعلام رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، مرحله پایانی بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از فردا هفتم آبان‌ماه در شهر همدان آغاز می‌شود و طی سه روز ادامه خواهد داشت.

جزئیات بیست و چهارمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / حضور وزیر و رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی روزهای هفتم تا نهم آبان ماه در شهر همدان، گفت: در طول برگزاری این جشنواره هر روز شاهد برپایی یک مراسم اختتامیه، که در آن برگزیدگان بخشی از رشته‌ها تجلیل می‌شوند، خواهیم بود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، که در واقع اختتامیه بخش‌های هنری و ادبی نیز خواهد بود، سه‌شنبه هفتم آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. این مراسم در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برپا می‌‌شود.

بحرالعلوم تصریح کرد: تجلیل از برگزیدگان بخش‌های هنری و ادبی بخشی از برنامه‌های این مراسم است. همچنین در آن از میزبان دوره گذشته این جشنواره، که دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود، نیز تقدیر به عمل خواهد آمد. تجلیل از سه نفر از کارشناسان قرآنی و مدیران فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی و نیز تجلیل از «محمدرضا فراهانی»، معاون سابق فرهنگی - دانشجویی وزیر بهداشت، از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه روز اول شاهد اجرای گروه تواشیح کارکنان دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز خواهیم بود و نفر اول رشته شعر نیز به شعرخوانی خواهد پرداخت. نمایش بخش‌هایی از فیلم برگزیده این دوره از مسابقات از دیگر بخش‌های این مراسم است.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز چهارشنبه، هشتم آبان‌ماه، نیز شاهد برگزاری دومین مراسم اختتامیه به منظور تجلیل از برگزیدگان رشته‌های معارفی خواهیم بود. در این برنامه، که با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود، دبیر بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات می‌پردازد.

بحرالعلوم افزود: در روز سوم و پایانی این مسابقات نیز مراسم اختتامیه با حضور حجت‌لاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی»، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار می‌شود و از برگزیدگان بخش آوایی تجلیل خواهد شد. در این مراسم همچنین معاون فرهنگی – دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به بیان سخنانی خواهد پرداخت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اجرای برنامه‌های جنبی در این مسابقات اشاره کرد و گفت: در کنار جشنواره نیز چند کارگاه آموزشی در رشته‌های تدبر در قرآن کریم برگزار می‌شود همچنین برای افرادی که به نمایندگی از وزارت بهداشت در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان حضور دارند، کارگاه‌های آموزشی در بخش حفظ و قرائت طراحی شده است.

وی افزود: علاوه بر این، گردش در شهر همدان را خواهیم داشت و در ایام برگزاری جشنواره، شاهد برپایی اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روز پنجشنبه نهم آبان خواهیم بود.

بحرالعلوم در پایان با اشاره به اینکه رقابت‌های این جشنواره در بسیاری از بخش‌های برگزار شده و برگزیدگان نیز مشخص شده‌اند، گفت: در این مرحله فقط شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم و نیز مسابقات تیمی خواهیم بود.

آغاز مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره قرآن وزارت بهداشت از فردا/ هر روز یک اختتامیه

انتهای پیام
captcha