پذیرایی از ۷ هزار زائر امام رضا(ع) در سبزوار
کد خبر: 3853138
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
همزمان با دهه پایانی ماه صفر صورت گرفت؛

پذیرایی از ۷ هزار زائر امام رضا(ع) در سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به برپایی موکب در مسیر زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در سبزوار و پذیرایی از آن‌ها از محل موقوفات مرتبط، گفت: در سال جاری از ۷۰۰۰ زائر هشتمین امام شیعیان پذیرایی و ۳۰۰۰ نفر به مشهد برای زیارت اعزام شدند.

پذیرایی و اعزام 10 هزار زائر امام رضا(ع) در سبزوارحجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زائرین علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر در سال جاری 6 موکب با همکاری ادارات و نهادهای مختلف در این شهرستان برپا شده و اداره اوقاف و امور خیریه، حمایت از آن‌ها را بر عهده داشت. همچنین از محل درآمد موقوفات مرتبط با امام رضا(ع) و مشارکت خیران در جوار امامزاده حسن(ع) روستای آزادمنجیر، 7000 زائر در این مدت اطعام و 3000 زائر به مشهد برای زیارت و شرکت در برنامه‌های مراسم پایانی دهه آخر صفر در جوار هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت اعزام شدند.

وی با اشاره به تجلیل از واقفین و خیران در همایش یاوران وقف در روز دوشبه 6 آبان ماه از جمله آقایان سروری، ساغرچی و روکی و همچنین تجلیل از هیات امنای برخی از بقاع متبرکه از جمله هیات امنای بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در این شهرستان، افزود: از برنامه‌های دیگر دهه وقف می‌توان به برگزاری نمایشگاه میدانی از اقدامات هفت ماهه سال جاری اوقاف سبزوار در سطح شهرستان اشاره کرد.

مهدوی‌خواه بیان کرد: سخنرانی در مصلی نمازجمعه قبل از اقامه خطبه‌های نماز در هفته جاری و برپایی ایستگاه مشاوره برای واقفین جهت آشنایی با موقات موردنیاز با مسائل روز جامعه از جمله علم و دانش، قرآن، ترویج فرهنگ تشیع، درمانی و کمک به مستمندان از دیگر برنامه‌های این هفته است. یکی دیگر از برنامه‌های هفته وقف تجلیل از بازنشتگان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم در این شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به ثبت هشت وقف جدید از ابتدای سال جاری در سامانه موقوفات خراسان رضوی از سمت واقفین سبزواری بیان کرد: 3 وقف جدید نیز در حال انجام کارهای اداری است که یکی از آن‌ها مربوط به تامین هزینه‌های جاری مسجد و هزینه‌های خانه عالم در یکی از روستاهای شهرستان سبزوار و دیگری مربوط به ترویج فرهنگ تشیع است.

انتهای پیام
captcha