ثبت ۵۵ وقف جدید طی امسال در لرستان
کد خبر: 3853204
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

ثبت ۵۵ وقف جدید طی امسال در لرستان

گروه اجتماعی ـ معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که امسال سهم اوقاف لرستان در ثبت وقف‌های جدید ۵۰ مورد بوده است که تاکنون ۵۵ مورد ثبت شده است، اظهارکرد: انتظار داریم وقف در رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و هدایت نیات واقفان باشد.

ثبت ۵۵ مورد وقف جدید طی امسال در لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به در پیش بودن دهه وقف، نقش رسانه‌ها در نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف را مهم دانست و اظهار کرد: انتظار داریم وقف در رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و هدایت نیات واقفان باشد.

وی وقف را صدقه جاری و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، را راه‌گشای مشکلات در زمینه‌های مختلف دانست و ادامه داد:  در سامانه اوقاف ۸۰۰ نیت خیر در کشور وجود دارد که از این تعداد نیت واقف، حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد از آن در استان لرستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده با بیان این‌که امسال سهم اوقاف در ثبت وقف‌های جدید ۵۰ مورد بوده است و تاکنون ۵۵ مورد ثبت شده است، اضافه کرد: امسال از محل درآمد موقوفات، طبق نیت واقف، هفت مورد آزادسازی زندانیان انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر تحصیلی» و  کمک به افراد بی‌بضاعت، «مهر تندرستی»، کمک جهیزیه و «دست‌های مهربانی» توسط اوقاف، گفت: اجرای طرح نشاط معنوی، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن و نیز سوگواره «یاس نبوی» از دیگر طرح‌هایی است که توسط اوقاف اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، اظهار کرد: برگزاری همایش تجلیل از متولین وقف در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت و بروجرد، برپایی نمایشگاه وقف، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبارروبی گلزارهای شهدا و زنگ انشاء با موضوع وقف از برنامه‌هایی است که در دهه وقف اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha