سؤالات بی پاسخ درباره قتل رهبر تأثیرگذار جامعه اسلامی آمریکا
کد خبر: 3853482
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

سؤالات بی پاسخ درباره قتل رهبر تأثیرگذار جامعه اسلامی آمریکا

گروه بین‌الملل ــ یک دهه پس از آن که مأموران پلیس فدرال آمریکا یک رهبر مسلمان و برجسته را در دیترویت به قتل رساندند، مسلمانان می‌گویند هنوز سؤالات زیادی درباره مرگ رهبر تأثیرگذار جامعه مسلمانان بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «رلیجن نیوز»، لقمان امین عبدالله که امام جماعت مسجد الحق در غرب شهر دیترویت، واقع در ایالت میشیگان، بود، در یک یورش پلیس در اکتبر سال 2009 کشته شد.  

کیمیا، دختر 45 ساله عبدالله، این هفته در مراسمی با یادآوری قتل این امام جماعت گفت: این رویداد واقعاً در یک لحظه زندگی همه ما را تغییر داد. او به ناحق کشته شد. به خاطر این اقدام پلیس هنوز هم در اینجا احساس امنیت و آرامش ندارم.

رهبران مسلمان و مسیحی دیترویت و فعالان اجتماعی مهمان این مراسم بودند که شورای روابط آمریکایی اسلامی شعبه میشیگان آن‌ را در مسجد مرکزی دیترویت برگزار کرد. آن‌‌ها در این نشست چندین دهه فعالیت‌های دینی و اجتماعی عبدالله از جمله یاری‌رساندن به محرومان و کمک به مجرمان سابق برای بازگشت به جامعه را یادآور شدند.

 دادخواست پیگیری پرونده قتل عبدالله در سال 2015 در دادگاه فدرال رد شد و دیوان عالی آمریکا درخواست شاکیان برای بررسی پرونده در این دیوان را نپذیرفت.

بیانیه اف‌بی‌آی عبدالله را به عنوان رئیس یک گروه افراطی و بنیادگرای آمریکایی آفریقایی‌تبار توصیف کرد که به دنبال ایجاد حکومتی جداگانه تحت نظارت قانون شرع در ایالات متحده است.  

عبدالله به دلیل انتقادات صریح و آشکار خود از دولت، چهره‌ای جنجالی در میان جوامع مسلمان آمریکایی بود. با این همه حمایت گسترده‌ای از وی از سوی فعالان مذهبی، حقوق مدنی و جامعه شده بود. تخمین زده می شود 1500 نفر در راهپیمایی چهار مایلی مراسم تشییع جنازه وی شرکت کرده باشند.

انتهای پیام
captcha