1500 دانش‌آموز اردبیلی از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید کردند
کد خبر: 3853617
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

1500 دانش‌آموز اردبیلی از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید کردند

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در مرحله نخست اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی یک هزار و 500 دانش‌آموز اردبیلی از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید کردند.

1500 دانش‌آموز اردبیلی از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید کردندبه گزارش ایکنا از اردبیل، ایرج نقی‌پور، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، صبح امروز، نهم آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و آینده‌ساز کشور و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ مجاهدت شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور در حال انجام است.

وی افزود: مرحله اول اعزام دانش‌آموزان دختر استان اردبیل به منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه سال‌ جاری در سطح استان شروع شده است که در این مدت یک هزار و۵۰۰ دانش‌آموز استان اردبیل از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور بازدید کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان این‌که از ۸ آبان‌ماه نیز اعزام دانش‌آموزان دختر استان شروع شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، ۱۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر از نواحی و مناطق مختلف استان در قالب ۳۰ کاروان با ۲۱۰ دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی شمال‌غرب شوند.

نقی‌پور با اشاره به برنامه‌های اجرایی در راهیان نور شمال‌غرب، گفت: دانش‌آموزان استان علاوه بر بازدید از یادمان‌های شهیدان باکری، بروجردی، شهدای گمنام تمرچین و بلندی‌های حاج عمران از برنامه‌های فرهنگی، معرفتی و نمایش میدانی علمداران ولایت استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: در هر اتوبوس راوی دوران دفاع مقدس و روحانی جهت بازگویی رشادت‌ها و جوانمردی‌های شهدای دوران دفاع مقدس و پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور در قرارگاه مشترک امام حسن عسکری(ع) استان اردبیل مطرح شده و توسط دو نهاد فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه حضرت عباس(ع) استان با دبیری سازمان دانش‌آموزی سپاه استان اردبیل در حال برگزاری است.

وی با قدرانی از مشارکت مدیران مدارس و فرهنگیان، فرماندهان واحد‌ها و حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی استان و فرماندهان نواحی بسیج سپاه استان در اجرای این عملیات بزرگ فرهنگی، گفت: راهیان نور شمال‌غرب کشور ویژه دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha