ثبت ۱۲ وقف جدید در شهرستان ارومیه
کد خبر: 3853645
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

ثبت ۱۲ وقف جدید در شهرستان ارومیه

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: ۱۲وقف جدید طی سال‌جاری در شهرستان ارومیه به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۲ وقف جدید در شهرستان ارومیه

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، علی بابایی، رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه، امروز، ۹ آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد موقوفه‌های شهرستان ارومیه ۱۲۸۵ است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ مورد غیر متصرفی، ۲۱۲مورد متصرفی و ۱۰۵۲ مورد وقف انتفاعی است.
وی افزود: تعداد کل رقبات شهرستان ارومیه ۹۱۶۱ مورد است که از این تعداد ۳۸۸۲ مورد رقبات متصرفی، ۴۳۳۰ مورد غیرمتصرفی است‌.
بابایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همچنین در سطح شهرستان ارومیه ۹۰۴ رقبه بصورت مشترک بوده،  گفت:  هر سال بطور میانگین  ۱۰ تا ۱۵ مورد وقف جدید با نیت ساخت مسجد و حسینیه صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول بیان کرد: در ۷ ماهه سال‌جاری در سطح شهرستان ۱۲ مورد وقف جدید در شهرستان ارومیه انجام شده که از این تعداد ۷ مورد منفعتی و ۵ مورد انتفاعی است که اکثرا با نیت کمک به دانش آموزان بی سرپرست ،امام حسین و خدمات عمومی است.
وی در خصوص تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی در شهرستان افزود: تاکنون ۲۵۶ سند تک برگی شده که سهم امسال ۷۰ سند بوده است.
بابایی بااشاره به اینکه ۴۱۹ سند اجاره موقوفات شهرستان تمدید شده است افزود: ۸۰ مورد سند اجازه نیز برای اولین بار تنظیم شده است.
رئیس اوقاف ارومیه با بیان اینکه امسال ۵۰۰۰متر مربع از موقوفات شهرستان مرمت شده است، اظهار کرد: امسال مرمت گنبد محمد ابراهیم، آسفالت قسمتی از محوطه امام زاده غریب حسن ارومیه و احداث قسمتی از سرویس های بهداشتی این امام زاده از دیگر اقدامات عمرانی این اداره کل بوده است.
وی بااشاره به اجرای امینانه نیات خیرین در خصوص کمک به دانش آموزان بی بضاعت گفت: در اجرای نیات اجتماعی امسال ۲۰پک تحصیلی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان بی بضاعت شهرستان توزیع شده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه با بیان اینکه طی ۷ ماهه سال جاری ۱۲ مورد وقف جدید در ارومیه به ثبت رسیده، افزود: که از این تعداد ۷ مورد منفعتی بوده و با نیات کمک به دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست، خدمات عمومی و وقف در راه حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.
بابایی با تاکید بر اینکه باید با ترویج وقف و اجرای امینانه نیت واقفین در راستای جامه عمل پوشاندن به دستور رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم، بیان کرد: شاخص ترین وقف امسال توسط یکی از واقفین خانم بوده که یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان واقع در خیابان گلشهر برای طلاب بوده است.

انتهای پیام
captcha