لازمه پس‌انداز دوران دانشجویی، نوآوری و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود اقتصادی است
کد خبر: 3854696
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

لازمه پس‌انداز دوران دانشجویی، نوآوری و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود اقتصادی است

گروه اجتماعی- مدرس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: لازمه پس‌انداز در زندگی دانشجویی، نوآوری، فرصت‌بینی و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود اقتصادی است.

لازمه پس انداز دوران دانشجویی، نوآوری و بهره مندی از فرصت‌های موجود اقتصادی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهمن خداپناه، مدرس دانشگاه محقق اردبیلی، امروز، ۱۳ آبان‌ماه در نشست دانشجویی با موضوع «پس انداز و زندگی دانشجویی» که با محوریت اقتصاد مقاومتی و به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، گفت: در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصاد مقاومتی را باید در تمامی جنبه‌های زندگی قرار داد، اقتصاد باید مقاوم باشد تا بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.
خداپناه درادامه سخنان خود خطاب به دانشجو معلمان، گفت: عمده کارآفرینان چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن اغلب معلم بوده‌اند، و از نقطه نظر مقام معظم رهبری، دانشجو، در اقتصاد مقاومتی کنونی که شرایط تحریم اقتصادی بر آن حاکم است، یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و بایستی بتواند در این شرایط با خلق ایده و نوآوری مسائل خود را مطرح کند.
مدرس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: یک رکن دیگر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی است، اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.
خدا پناه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان معنا و مفهومی از کارآفرینی دانست، دنیای امروز با سرعت زیادی در مسیر تغییر و پیشرفت قدم بر می‌دارد، اگر در گذشته نه چندان دور، دارایی افراد با شاخص‌های سخت‌افزاری و دارایی‌های مشهود سنجیده می‌شد، امروزه این نوآوری، ابداع و دارایی‌های نرم هستند که سرمایه اصلی افراد شناخته می‌شوند. آمار‌ها نشان می‌دهد که در دنیای امروز ثروتمندترین افراد دنیا، افراد صاحب دانش و کارآفرینان هستند، این کارآفرینان هستند که با تشخیص فرصت‌ها و موقعیت‌ها و استفاده به موقع از آنها، پیشگام تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: کارآفرینی به عنوان نماد پیشرفت در عصر حاضر تلقی شده و واژه کارآفرین در درون خود در بردارنده معنای موفقیت است، ایده پردازی لازمه کارآفرینی است و فرد ایده پرداز باید نسبت به داشته‌ها و خلاقیت‌های فردی خود بررسی لازم را داشته باشد.
مدرس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: معلمی یکی از مقدس‌ترین مشاغل است و چه خوب است که پولی که در این شغل مقدس بدست می‌آورید، در راه اقتصاد مقاومتی کشور خودمان صرف شود.
خداپناه با اشاره به بحث پس انداز دانشجویی با توجه به شرایط سخت اقتصادی جامعه امروزی، بیان کرد: دغدغه مالی اگر مشکل همه دانشجویان نباشد، دستکم شرایط زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این راستا نوآوری؛ فرصت بینی و بهره مندی از فرصت‌های موجود اقتصادی می‌تواند به عنوان راه حل مناسب مطرح شود.
وی ادامه داد: اولین گام تامین مالی برای کار آفرینی؛ اندک پس انداز فردی است، گام دوم، قرض گرفتن از دوستان و آشنایان است، گام سوم، اقدام به اخذ وام است و گام چهارم نیز مربوط به فرشتگان کسب و کار یا افراد سنتی حاضر در بازار هستند.
مدرس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود افزود: کارآفرین کسی است که ارزش آفرینی می‌کند و عصر انقلاب صنعتی چهارم، عصر حاضری است که لازمه پیشرفت در آن تفکر و نو آوری است.

انتهای پیام
captcha