همایش «پیشگیری از بزه‌دیدگی در فضای مجازی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3855819
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

همایش «پیشگیری از بزه‌دیدگی در فضای مجازی» در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با اشاره به برگزاری همایش تخصصی «پیشگیری از بزه‌دیدگی در فضای مجازی» گفت: با توجه به افزایش جرایم در فضای مجازی، باید پیشگیری از بزه‌دیدگی در فضای مجازی به‌صورت علمی و کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.

همایش تخصصی پیشگیری از بزه دیدگی در فضای مجازی برگزار می شودبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دادگستری استان، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، با اشاره به آسیب‌پذیر بودن زنان و کودکان در فضای مجازی، اظهار کرد: مسئله آسیب‌های فضای مجازی برای زنان و کودکان مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، بلکه باید آن را به‌صورت علمی مورد واکاوی قرار داد و شیوه‌های اثر‌گذار در پیشگیری از آن اتخاذ کرد.

این مقام قضایی از امکان عدم اعلام و گزارش جرایم حوزه فضای مجازی توسط بزه‌دیدگان به مراجع رسمی خبر داد و گفت: بسیاری از افراد به دلایل حیثیتی و یا سایر عوامل مختلف حاضر به اعلام بزه‌دیدگی و پیگیری نیستند و این‌ها زمانی روشن می‌شود که متهمی دستگیر شده و اعتراف به سایر جرایم خود می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بر بررسی دقیق شیوه‌های استفاده مجرمان از فضای مجازی و تعیین راه‌های پیشگیرانه در این خصوص تأکید کرد و گفت: در هر حال در کنار هر ابزار جدیدی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد آسیب‌هایی وجود دارد و در مورد فضای مجازی نیز اگر افراد دقت لازم و آشنایی کامل را نداشته باشند دچار آسیب خواهند شد حتی افرادی که تحصیل کرده هستند اما با این حوزه آشنا نیستند ممکن است دچار آسیب شوند که از جمله عملیاتی است که برخی متهمان برای کلاهبرداری یا سوءاستفاده اخلاقی به‌کار می‌برند که موجب فریب اشخاص بزه‌دیده و گرفتار شدن آن‌ها می‌شود.

رحیمی‌زاده بیان کرد: امیدواریم استان یزد در حوزه انجام کارهای علمی برای ارائه راهکارهای مفید پیشتاز باشد تا در سطح ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی از برگزاری همایش تخصصی پیشگیری از بزه‌دیدگی در فضای مجازی خبر داد و گفت: باید برای مشکلات حوزه فضای مجازی کار علمی و عملیاتی انجام داد و حتی در این زمینه پیشتاز بود و برای سایر نقاط کشور نیز پیشنهاد برای تصویب و اجرا داد.

انتهای پیام
captcha