وجود ۱۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی قرآن یزد
کد خبر: 3857280
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

وجود ۱۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی قرآن یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کتابخانه تحصصی تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه از وجود بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب با ۵۰ موضوع قرآنی در این کتابخانه خبر داد.

وجود 11 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی قرآن یزدحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد شاهدی، مدیر کتابخانه تحصصی تفسیر و علوم قرآنی موسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت اندیشه در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در سال 1395 با عنوان مؤسسه بین‌المللی چراغ فروزان هدایت راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در این کتابخانه بیش از 11 هزار جلد کتاب که 90 درصد آن‌ها قرآنی است، در 50 موضوع مباحث قرآنی از جمله تفسیر، علوم قرآنی، قرائات، ترجمه‌ها، تجوید، وقف و ابتداء، آیات الاحکام، تفاسیر روایی و اجتهادی و صوفی را در برمی‌گیرد.

شاهدی افزود: مجموعه کتاب‌های اهل سنت و شیعه در این کتابخانه وجود دارد و بخشی با عنوان امام حسین(ع) که مقاتل مختلف را شامل می‌شود، با بیش از 500 جلد کتاب ارائه خدمت می‌کند و بخش دیگر با عنوان نهج‌البلاغه که با توجه به ارتباط مستقیم با قرآن نیز در این کتابخانه وجود دارد.

وی با اشاره به بخش آفریقاشناسی گفت: کتاب‌های گردآوری شده در این کتابخانه از کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا و کشورهایی مثل موریتانی جمع آوری و به این محل منتقل شده‌اند و در بخش آفریقاشناسی قرآن‌ها به برخی از زبان‌های آفریقایی ترجمه شده است.

شاهدی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای طلاب سطح سه در زمینه تفسیر تخصصی و دوره‌های عمومی ویژه عموم در دو گروه بانوان و آقایان گفت: در این کتابخانه دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه‌های یزد و میبد و حوزه‌های استان حضور می‌یابند.

مدیر کتابخانه تحصصی تفسیر و علوم قرآنی بیان کرد: این کتاب‌خانه در سطح ایران از معدود کتابخانه‌هایی است که مشتمل بر کتب قرآنی است و به گفته وزیر ارشاد در بازدیدی که سال‌های قبل از این کتابخانه داشتند، سومین کتابخانه در ایران از جهت جمع‌آوری کتاب‌های قرآنی است.

وی یادآور شد: در زمینه قرائات نیز شاید در کشور منحصر به فرد باشد؛ چرا که بیش از 500 جلد در مباحث قرائات قرآنی در این کتابخانه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha