مجوز برگزاری سطح ۴ حوزه علمیه در یزد صادر شد
کد خبر: 3858767
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

مجوز برگزاری سطح ۴ حوزه علمیه در یزد صادر شد

گروه معارف ــ معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد از راه‌اندازی رسمی سطح ۴ خارج حوزوی برای این استان خبر داد و گفت: هم اکنون طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می‌توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

مجوز برگزاری سطح ۴ حوزه علمیه در یزد صادر شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از حوزه علمیه یزد، حجت‌الاسلام سیدعباس حسینی‌پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد اظهار کرد: از قدیم الایام همگان یزد را به عنوان دارالعلم و دارالعباده می‌شناسند و همواره این شهر مهد عالمان بزرگي همچون سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه، آیت‌الله‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله العظمی محقق داماد، آیت‌الله محمد تقی بافقی، مرحوم شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و دیگر عالمان و بزرگان بوده است.

وی افزود: هم اکنون نیز حوزه علمیه استان یزد، حوزه‌ای فعال و پویا بوده و بر اساس رتبه بندی‌های کشوری این حوزه جزء شش حوزه برتر کشور است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: از ابتدای بررسی دروس خارج شهرستان‌ها توسط شورای عالی حوزه‌های علمیه، معاونت آموزش استان یزد نیز صوت و تقریر دروس خارج تعدادی از اساتید را براي ارزیابی و بررسی، آماده و به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارسال کرد.

وي ادامه داد: پس از پیگیری‌های فراوان مدیریت و معاونت آموزش استان، برخی از دروس خارج استان مورد تائید شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار گرفت و مجوز برگزاری سطح ۴ به صورت رسمی برای حوزه علميه استان یزد توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور صادر شد.

حسینی‌پور بیان کرد: از این پس طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می‌توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیر استان، اساتید و همه بزرگوارانی که در به سرانجام رسیدن این امر مهم معاونت آموزش استان را یاری کردند، بیان کرد: جزئیات دروس خارج و زمان برگزاری این دروس متعاقبا به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسيد.

انتهای پیام
captcha