اجرای طرح «امام محله» با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد
کد خبر: 3859287
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
محمدیان خبر داد؛

اجرای طرح «امام محله» با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح امام محله در جهت احیاء کارکردهای واقعی مساجد به عنوان محوری‌ترین و معنوی‌ترین مکان در هر محله خبر داد.

اجرای طرح امام محله در جهت احیاء کارکردهای واقعی مساجدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی 3 آذرماه در نشست با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برنامه‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سوق دادن فعالیت‌ها به محوری ترین و معنوی ترین مکان بر روی زمین یعنی مساجد از مهمترین رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در دوران جدید فعالیت است.

وی با اشاره به ارکان موثر در هر مسجد افزود: تبدیل مساجد به عنوان محور فعالیت‌ها در هر محل تنها با بهره گیری از ظرفیت روحانیون به عنوان موتور محرک مساجد امکان پذیر است.

میرمحمدیان گفت: در این راستا جلساتی با روحانیون مستقر به عنوان اولین گروه از روحانیون مرتبط با سازمان در دستور کار قرار گرفت و با حضور در محل استقرار روحانیون ارزیابی‌هایی نسبت به فعالیت، محل فعالیت، نوع فعالیت، پایگاه مردمی آنها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت کشور در روستاها و 75 درصد در شهرها ساکن هستند افزود: توجه به بحث امام جماعات مساجد در شهرها از جمله موارد مغفول مانده در سال‌های گذشته بوده که در قالب طرح امام محله مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: هدف از اجرای این طرح بازیابی نقش واقعی مساجد و رسیدن این مکان مقدس به کارکردهای واقعی خود منطبق برمعیارهای مسجد طراز اسلامی است.

انتهای پیام
captcha