وزیر سعودی: تحریم ایران باید تشدید شود
کد خبر: 3859294
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

وزیر سعودی: تحریم ایران باید تشدید شود

دیگر رسانه‌ها ــ وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه، در آخرین روز اجلاس «گفت‌وگوی منامه»، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سابق عربستان و وزیر مشاور کنونی دولت سعودی در امور خارجه، امروز یکشنبه 3 آذرماه، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد. 

الجبیر دیروز نیز در روز نخست اجلاس سالانه «گفت‌وگوی منامه» در بحرین، ایران را متهم به دخالت در حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو کرده و ادعا کرده بود که مسئول این حمله ایران است.

وی امروز نیز ایران را به تاریکی تشبیه کرد و مدعی شد: ایران دیدگاهی تاریک دارد و اقداماتی مرتکب می‌شود که برهم زننده امنیت و ثبات منطقه است.

به ادعای الجبیر که در جلسه «دیپلماسی دفاعی و ثبات منطقه‌ای» در قالب اجلاس گفت‌وگوی منامه سخن می‌گفت،‌ ایران مسئول حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در کشورش است.

حمله پهپادی ارتش یمن به عربستان که به تلافی حملات شبانه‌روزی این کشور به شهرهای یمن صورت گرفت، چهاردهم سپتامبر انجام شد و در آن تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» هدف قرار گرفت و حدود نیمی از تولید نفت روزانه عربستان را متوقف کرد.

وی گفت که ایران باید از آنچه او آن را «رفتار تاریک» خواند، دست بردارد و به حاکمیت کشورها و قانون بین‌الملل احترام بگذارد.

اجلاس سالانه گفت‌وگوی منامه را که امسال دور پانزدهم آن برگزار می‌شود، وزارت امور خارجه بحرین با همکاری مرکز بین‌المللی مطالعات راهبردی برگزار می‌کند. دور جدید از ۲۲ نوامبر آغاز شده و امروز ۲۴ نوامبر به پایان رسید. 

انتهای پیام
captcha