توجه جدی به بحث بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی
کد خبر: 3859895
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

توجه جدی به بحث بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب دادسرای مرکز استان یزد گفت: بحث بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی جدی است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، اساتید و دانشگاهیان در موضوع چاره اندیشی کرد.

غبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب دادسرای مرکز استان یزد، روز گذشته، 5 آذرماه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی اظهار کرد: شناخت فضای مجازی و معرفی آسیب‌های مرتبط با این فضا برای اقشار در معرض آسیب، نیازمند یک کار علمی دقیق و پژوهش میدانی دانشگاهی است که امید داریم همایش ملی این شرایط را فراهم سازد.

وی با اشاره به شرایط خاص بزه‌دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی تصریح کرد: همایش و جلسات در خصوص فضای مجازی زیاد برگزار شده اما به صورت اختصاصی و ویژه به موضوع بزه‌دیدگی زنان و کودکان پرداخته نشده است؛ آمار بزه‌دیدگی زنان و کودکان آمار واقعی نیست و همواره آمار سیاه و خاکستری در این زمینه بیشتر از آمار واقعی است.

این مقام مسئول افزود: برگزاری یک همایش در سطح ملی همراه با نشست‌های هماهنگی، جلسات پیش همایش، پیشخوان‌های تخصصی و انعکاس رسانه‌ای این رویداد، می‌تواند ذهن‌ها را به این موضوع، حساس و خانواده‌ها را نسبت به این مسئله آگاه نماید.

وی ابراز کرد: تأمین امنیت و صیانت از کرامت زنان و کودکان، تحکیم بنیان خانواده، حفاظت از کیان آن، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های اختصاصی از طریق رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مقابله با بزه دیدگی کودکان و زنان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

این مقام قضایی گفت: بسیاری از خانواده‌ها به علت حساسیت‌های خاص این حوزه، آسیب‌ها و بزه دیدگی خود را گزارش نمی‌دهند که در این موضوع بارها و به طُرق مختلف اطلاع رسانی شده که دستگاه قضایی امین مردم و حافظ عِرض آنان است و مردم باید با اعتماد کامل پیگیر آسیب‌های خود در این زمینه باشند.

حدادزاده یادآور شد: همایش آتی، مقاله محور نیست، گرچه سعی خواهد شد از ظرفیت اساتید و دانشجویان حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی و سایر علوم مرتبط بهره گرفت اما این همایش می‌تواند در این موضوع پذیرای ایده‌ها، پیشنهادات، تولیدات برتر رسانه ای و آموزشی، نرم افزارها و لوایح برتر نیز باشد.

یادآور می‌شود همایش پیشگیری از بزه دیدیگی زنان و کودکان در فضای مجازی، 27 و 28 فروردین سال آینده در یزد برگزار می ‌شود و اندیشمندان و صاحب‌نظران می‌توانند در محورهای خواسته شده آثار و پژوهش‌های خود را ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha