نقش‌آفرینی مساجد در شکل‌گیری تفکرات دینی و انقلابی
کد خبر: 3860058
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

نقش‌آفرینی مساجد در شکل‌گیری تفکرات دینی و انقلابی

گروه اجتماعی ــ مسئول استان‌های شمالی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بینش و تفکرات دینی و انقلابی مردم از پایگاه مهم انقلاب یعنی مساجد شکل گرفت و امروز در این جنگ نابرابر باید از مسجد به‌عنوان مرکز مبارزه با این دشمنی‌ها بهره گرفت.

مساجد محل شکل‌گیری بینش و تفکرات دینی و انقلابیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام روحی، مسئول استان‌های شمالی سازمان تبلیغات اسلامی ظهر امروز، ششم آذرماه در نشست فصلی روحانیان مستقر شهر‌ها و روستا‌های مازندران که در مجتمع کوثر بابلسر، برگزار شد، گفت: تبلیغ در این برهه از زمان و با توجه به شرایط امروز جوامع اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و امروز جمهوری اسلامی با گفتمان مقاومت در منطقه دارای شأن و منزلت بالایی است که این به برکت عظمت خون شهدا و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان مقاومت شکل گرفته است.

وی با اشاره به هدایت‌های بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری این هسته‌های مقاومت، افزود: امروز مبارزه با هجمه‌های فرهنگی که دشمن با تکنولوژی‌های رسانه‌ای و نوین تلاش دارد قله‌های فرهنگی و خاکریز‌های ارزشی را فتح کند بسیار مهم و ضروری است و روحانیان باید در مقابل این اقدامات خرابکارانه و منحرفانه ایستادگی کنند و مسائل را تبیین کنند.

مشاور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد را پایگاه اصلی انقلاب دانست و گفت: بینش و تفکرات دینی و انقلابی مردم از همین پایگاه مهم انقلاب یعنی مساجد شکل گرفت و امروز در این جنگ نابرابر هم باید از مسجد به‌عنوان مرکز مبارزه با این دشمنی‌ها بهره گرفت.

وی با اشاره به اهمیت تبیین طرح تحول اجتماعی در مساجد و منابر، تأکید کرد: روحانیان و مبلغان باید با گفتمان‌سازی در مساجد و منابر نسبت به خطرات و معضلات اجتماعی در جوامع اسلامی روشنگری کنند و ارتقای سطح آگاهی‌ها و امنیت اجتماعی در کشور باید به‌عنوان یکی از اهداف مهم در طرح تحول اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ساده‌زیستی روحانیت؛ الگوی جامعه در طول تاریخ

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام پور اکبر، مدرس حوزه علمیه، نسبت به رسالت مهم روحانیت در تاریخ اسلام و شیعه، اظهار کرد: روحانیت همواره پشتیبان مردم است و ساده‌زیستی و سبک زندگی روحانیت همواره در تاریخ به‌عنوان یک الگو برای مردم و جامعه اسلامی قرار گرفته و امروز هم باید با الگو گرفتن از سبک زندگی و سیره و منش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) همواره در کنار مردم باشند.

وی جامعه قرآنی را همیشه سربلند و افتخارآفرین دانست و گفت: تمام مشکلات امروز برخی جوامع اسلامی به خاطر دوری از معارف تعالی‌بخش قرآن کریم و اهل بیت(ع) است و تمامی افتخار امروز جمهوری اسلامی از آرمان‌های متعالی قران کریم و معارف اهل بیت(ع) به‌دست آمده است.

انتهای پیام
captcha